algo de nubes
  • Màx: 33°
  • Mín: 25°
33°

La «conscienciació nacional» del Consell

La institució emprèn la campanya «Mallorca ets tu» per fomentar la pertinença al col·lectiu

J.T. Palma.
Una campanya de «conscienciació nacional». Així expliquen els responsables de Comunicació del Consell de Mallorca l'actuació publicitària endegada a través d'anuncis a la televisió i a la ràdio i de tanques al carrer amb el lema «Mallorca ets tu», una invitació personal a sentir-se mallorquí.

La frase amb què darrerament la presidenta del Consell, Maria Antònia Munar, tancava els seus discursos, es transforma ara en element identificador de la instituació. «No es ven acció de Govern, ni actuacions fetes, ni mèrits», asseguren els responsables. La campanya «només pretén convidar la gent a formar part d'un col·lectiu», Mallorca, que en aquest cas no s'ofereix com a territori, sinó com a grup de persones.

A ningú no se li escapa que la promoció entronca de manera directa amb les crides de Munar a la integració dels immigrants castellanoparlants, amb el discurs «en positiu» sobre la llengua i amb l'objectiu de presentar el Consell com a institució de Govern de Mallorca. Ara, l'entitat fa una passa més per crear aquesta «marca de mallorquinitat».

Una intenció que s'aprecia sobretot en els anuncis televisius, produïts, igual que la campanya gràfica, per una agència publicitària de prestigi internacional. Els espots, rodats en escenaris reals de l'Illa, ofereixen una imatge de la Mallorca quotidiana i pretenen explicar «que la gent pot ser feliç a Mallorca i gaudir-ne amb elements molt bàsics».

Partint de l'estructura d'un acròstic, l'anunci televisiu aprofita les primeres lletres que formen la paraula «Mallorca» per descriure el que vol representar aquest col·lectiu. La lletra ema apareix enmig d'un camp associada a la «memòria», la a a les «alegries», la ela a la «llum» reflectida a la mar i la o a les «oportunitats» que suposen les noves tecnologies d'un espai com el Parcbit. Un bar de poble, una escola plena d'infants o una botiga tradicional de Palma també hi apareixen com a escenaris, sempre plens de gent. La imatge«No suposen una imatge elitista ni idealitzada», assenyala un dels seus impulsors. Ni hotels, ni avions, ni platges, ni autopistes, ni grans infraestructures no apareixen a l'espot.

Cares belles i somrients, música d'anunci i molta llum, per a una promoció que vol ser «integradora» i «positiva» i que pretén arribar als mallorquins per ràdio i per televisió -només es veurà de manera parcial a la premsa-, però també a través de tanques al carrer i a les carreteres de l'Illa. «Ningú no la critica perquè no fa mal a ningú», asseguren els seus ideòlegs.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.