El CIM s'oposa a ampliar l'aeroport per incompatibilitat al Pla territorial

El Consell no eliminarà l'àrea de prevenció de riscs prevista a la zona

TW
0


El Consell de Mallorca s'oposa a la petició d'Aena per ampliar l'aeroport de Son Sant Joan, perquè considera que aquest projecte és incompatible amb el model que defensa el Pla territorial de Mallorca. El conseller de Territori del Consell, Bartomeu Vicens, assegurà que la sostenibilitat que defensa el Consell amb la redacció del Pla territorial no és compatible amb les successives ampliacions de les instal·lacions aeroportuàries que s'han anat realitzant fins a la data.

El conseller recordà que cada cinc o sis anys torna a saltar a la palestra la petició d'Aena per ampliar les instal·lacions de Son Sant Joan. La darrera ja es troba en un avançat estat de tramitació, en espera d'una modificació definitiva del PGOU de Palma per adaptar-se al pla director sectorial que consagra l'ampliació.

Segons les estimacions realitzades per Aena, aquesta modificació permetria l'entrada i sortida de 38,5 milions de passatgers l'any 2005. El pla director inclou la construcció de pistes ràpides a través de les connexions entre les pistes centrals i de rodolament. Això permetrà un increment de la capacitat de vol de fins a 89 operacions per hora, 51 arribades i 38 sortides. En l'actualitat, la capacitat màxima és de 76 operacions, amb 36 arribades i 41 sortides, segons les dades del pla director.

També es preveu un increment als edificis terminals de 80.600 metres quadrats, a més de la urbanització d'una parcel·la per incrementar l'aparcament d'autobusos, amb un total de 33.000 metres quadrats més, entre altres actuacions.