nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín:
10°

Controladors i Aena reprenen les negociacions per tal d'evitar el caos

Si no hi ha un acord, a partir de demà es podrien cancel·lar vols

Des de dilluns passat, membres de la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA) i representants d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) han reprès a Madrid les negociacions per a la prolongació de la jornada laboral en el 2004.

Els 2.000 controladors aeris que actualment treballen a les torres de control dels aeroports espanyols són, segons USCA, insuficients per cobrir les necessitats de control del trànsit. Fins ara aquesta manca s'havia cobert amb dos pactes de prolongació de jornada mensual i anual que expiren avui.

Si no es troba cap fórmula per a la pròrroga o renovació d'aquests pactes, els controlodaros vaticinen el caos als aeroports i la cancel·lació massiva de vols. Les negociacions entre USCA i Aena s'iniciaren la setmana passada. Tot i el seu fracàs, i davant la possibilitat de convertir els aeroports en vertaderes rateres, ambdues parts decidiren dilluns reprendre el diàleg per mirar de trobar una solució al conflicte. És a dir, de quina manera es pot prolongar la jornada dels controladors i quina retribució rebran per aquest motiu.

Actualment, els responsables del control aeri realitzen 700 hores efectives a l'any de les 1.200 programables. A les Illes Balears, aquest col·lectiu agrupa poc més de 200 treballadors.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.