Una auditoria externa encarregada pel Govern, que podria ser presentada aquesta mateixa setmana, ha confirmat un dèficit en les arques autonòmiques de 252 milions d'euros (42.000 milions de pessetes) generats durant el mandat del Pacte de Progrés. L'esmentada auditoria va ser encarregada pel conseller d'Hisenda, Lluis Ramis d'Ayreflor, a l'inici d'aquesta legislatura i ha confirmat que durant els primers sis mesos de l'any es van gastar, sense partida pressupostària, un total de 252 milions d'euros. De fet, l'actual Govern vol parlar de dèficit pressupostari i no de «forat» i el titular de la Conselleria d'Hisenda rebutja descarregar tota la responsabilitat d'aquesta situació al seu antecessor, el socialista Joan Mesquida.
Segons ha transcendit, el major «forat» financer s'ha detectat a la Conselleria de Salut a causa de l'homologació salarial dels funcionaris corresponent als exercicis 2002 i 2003. El dèficit pressupostari en aquest departament frega els 130 milions d'euros.
A la Conselleria d'Educació també s'ha registrat un altre dèficit pressupostari d'uns 40 milions. En aquest departament el «forat» financer s'ha produït per l'homologació salarial i pel pla d'obres de nous centres escolars.
L'auditoria encarregada per l'Executiu balear revela l'existència d'un crèdit de 800.000 euros sense partida pressupostària per abonar les obres del Sector Naval.