J.C.P. Londres.
El conseller de Turisme, Joan Flaquer, arribà ahir a la fira turística de Londres amb un missatge ben clar: «No hem de caure en l'estratègia dels touroperadors britànics. Abaixar els preus no és el camí». Flaquer traslladà al sector un missatge de tranquil·litat i, sobretot, de suport. «Invertirem més que mai en promoció», digué.
L'estand de Balears a la World Travel Market era ahir a migdia una autèntica «cimera» hotelera al més alt nivell. Petits i grans hotelers, presidents de zones turístiques i representants de gran cadenes. Tots hi eren presents.
El president de Sol-Melià, Gabriel Escarrer, es va sumar al missatge de calma del Govern. «No s'ha d'estendre el pànic. Encara és molt prest per fer una diagnosi precisa per a la pròxima temporada», digué Escarrer.
Però allò més cert són precisament les dades oferides per Tourespaña dilluns passat. «Balears registra un caiguda de vendes del 34% pel pròxim estiu i Mallorca del 97% per a l'hivern». Dades que preocupen el sector, però que pel Govern tenen una lectura molt clara: «No són dades significatives». Tot i que la depreciació de la lliura ha encarit el paquet turístic un 15%, l'economia britànica sembla no travessar el pitjor dels seus moments.
El conseller Flaquer assegurà que a partir de febrer hi haurà una recuperació. El responsable autonòmic demanà també «molta calma», a la vegada que insistí de no cedir a les pressions dels touroperadors. «Abaratir preus no és el camí. Hem d'invertir en el producte i oferir una bona relació qualitat-preu», digué Flaquer.
Pel president de Sol-Melià, Gabriel Escarrer, «s'ha de fer tot el possible per promocionar Balears». Escarrer assenyalà també que Balears «no ha de competir en preus, sinó segmentar el mercat i procurar ser els millors». És a dir, diversificant l'oferta, «que és la nostra batalla».
«La caiguda de les vendes no és significativa. El client està canviant», assegurà el president de Zontur, José G. Montañés. Per tant, «no hem de fer catastrofisme».
Per la seva banda, el vicepresident executiu d'Execeltur, José Luis Zoreda, digué que «abaixar preus és una mala estratègia. Fa vint anys que sent dir als TO que Balears és un destí car».
Michael Douglas, a l'estand
J.C.P. Londres
La presència de Michael Douglas avui migdia a l'estand de Balears ha aixecat una gran expectació entre tots els assitents al World Travel Market.
Més de cent periodistes acreditats a l'acte dóna una idea aproximada de l'interès que ha generat la presència de l'actor nord-americà a la fira turística de Londres.
A les 12.30 hores, Michael Douglas i el president Jaume Matas signaran l'acord de compravenda de Costa Nord. Un «protocol d'intencions» que s'executarà les próximes setmanes i pel qual el Govern balear pagarà a Douglas 4'4 milions d'euros pel complex turístic i cultural de Valldemossa.