El Govern promet una investigació per aclarir l'incendi de Puertollano

Moren dos dels treballadors ferits greus al sinistre de la refineria

TW
0

Dos dels ferits que ingressaren ahir a l'hospital universitari de La Paz, a Madrid, a causa de l'explosió de la refineria de Repsol YPF a Puertollano (Ciudad Real), moriren ahir a conseqüència de la gravetat de les seves ferides. Una de les víctima, R.G.Q., ingressà amb el 100 per cent de la superfície corporal cremada com l'altre, L.P.D. un jove de 20 anys.

Aquestes morts eleva a cinc el nombre de víctimes pel sinistre, després d'oferir-se un ball de xifres durant tota la jornada d'ahir. Mentrestant, el ministre de Treball i Afers Socials, Eduardo Zaplana, que visità ahir els ferits ingressats a La Paz, prometé una investigació per concretar les causes de la desgràcia.

Quant a la situació a la zona, el ministre assegurà que l'incendi estava «totalment controlat», malgrat continuar actiu. Els ferits que visità el titular de Treball són tres homes de 20, 58 i 40 anys d'edat amb cremades de segon i tercer grau que afecten el 85 per cent del cos, en el cas del més jove, i el 96 per cent en el cas del ferit de més edat.

Segons digué, l'incendi que es declarà ahir a la refineria està controlat, malgrat que s'esperarà que se sufoqui totalment per iniciar la investigació que determini les possibles causes que va poder originar-lo. A les set de l'horabaixa les flames continuaven actives.

Eduardo Zaplana féu especial recalcament que la posició unànime del Govern, els sindicats i la pròpia empresa és «que les causes de l'accident es coneixeran». «L'únic que podem dir és que Repsol inverteix una quantitat important de doblers en mesures de seguretat i la mateixa empresa diu que totes les mesures de seguretat són excel·lents».

Això no lleva que facem totes les valoracions i les investigacions que siguin necessàries perquè puguem concretar definitivament quines n'han estat les causes», va afegir. D'altre costat, prop de dues mil persones assistiren al sepeli d'un dels morts, Roberto Fernández Murillo, de 23 anys, que se celebrà a l'església de Sant Josep.