La finca pública de Binifaldó es converteix en el primer centre d'educació ambiental de Balears

Després d'estar tres anys i mig tancada al públic, la possessió torna a obrir les seves portes

TW
0

Després de tres anys i mig d'estar tancada al públic, la finca pública de Binifaldó ha reobert les portes per convertir-se en el primer centre d'educació ambiental de Balears. Aquesta antiga possessió, situada prop de la finca de Menut, funcionà fins l'any 1998 com a camp d'aprenentatge.

El centre d'educació ambiental de Binifaldó, reformat per adequar-se al nou ús, tindrà una funció educativa. A més de grups d'escolars, les instal·lacions també estan obertes al públic en general. De moment, ja es pot visitar la finca, però no serà fins a mitjans del proper mes de febrer que els usuaris podran pernoctar-hi. Concretament, l'immoble té una cabuda per a trenta persones.

La consellera de Medi Ambient del Govern, Margalida Rosselló, visità ahir la finca acompanyada del director general de Mobilitat i Educació ambiental, Salvador Miralles. Durant la visita, la consellera apuntà que «es poden fer visites guiades a través d'educadors i hi ha la possibilitat de fer diferents itineraris per conèixer l'entorn de la serra de Tramuntana».

Rosselló digué que «fa un any que s'ha posat en marxa l'ús de les finques públiques per fomentar l'educació, incentivar l'activitat agrícola, a més de la investigació». Un altre dels objectius que es pretén aconseguir és que la finca de ca s'Amitger, que acull un centre d'interpretació de la Conselleria, reuneixi la informació sobre la serra. A través d'aquest punt, es pretén que l'usuari també pugui connectar amb els diferents itineraris.

Rosselló també anuncià ahir que la Conselleria aprovarà en breu el document de gestió i planificació de les finques de Menut i Binifaldó. Entre les intencions del document figura la conservació del patrimoni natural de les finques, com també mantenir les activitats ramaderes i agràries, que són bàsiques per la recuperació dels valors etnològics