Els hotelers de la zona d'Alcúdia s'han mostrat molt molests amb la conflictiva situació que protagonitzen les dues associacions de taxis que operen al municipi. Els empresaris turístics critiquen amb duresa que les dues associacions de taxis tinguin repartides les zones de treball, incloent els hotels i que no hi hagi llibertat per triar.
De fet, aquesta circumstància ha produït enfrontaments entre les dues associacions, quan una d'aquestes no ha respectat un repartiment d'àrees de feina que no té cap validesa legal ja que no ho preveu el reglament municipal. Aquesta tensió ha derivat en alguns incidents que han produït denúncies per amenaces davant l'Ajuntament.
En aquest sentit els hotelers expressen que aquest acord tàcit vulnera la lliure competència que hauria d'imperar en el sector i, sobretot, la llibertat dels clients a l'hora de triar l'empresa que vol que els doni el servei. Totes aquestes queixes han estat confirmades pel president de l'Associació Hotelera d'Alcúdia, Miquel Ramis, qui ha reconegut que «aquesta situació perjudica molt els nostres clients, ja que la qualitat del servei no és la millor.
«Si es tracta d'un servei públic el client hauria de poder escollir amb llibertat l'empresa de taxis que vulgui, quan crida», ha explicat Ramis. El batle, Antoni Alemany, va manifestar ahir que fins al moment els hotelers no havien realitzat cap denuncia pel conflictiu servei de taxis i que «ja era ben hora que donassin la cara en aquest assumpte».
Pressió a empleats dels hotels
Arran de la publicació de l'enfrontament entre els dos grups de
taxistes, alguns empleats d'hotels de la zona han denunciat a Diari
de Balears haver estat objecte de fortes pressions per part d'una
associació de taxis perquè els donassin els clients i no cridassin
a la competència. Els denunciants han volgut romandre en l'anonimat
per por. El batle Alemany va indicar que l'Ajuntament no havia
rebut cap tipus de denuncia per aquest tipus d'incidents i digué
que l'únic que tenia constància era dels pactes de comissions amb
hotels per cridar a les empreses.