Turespaña, organisme encarregat de la promoció turística de l'Estat espanyol a l'estranger, oferí ahir al Govern balear un conveni de col·laboració en aquesta matèria per valor de quatre milions d'euros (uns 655 milions de pessetes) sempre que l'Executiu autònomic es comprometi a aportar una quantitat idèntica al projecte.
Des del Govern de les Illes Balears es considera la proposta de Madrid com una «rectificació» de la posició mantinguda fins ara en relació a la nostra comunitat. La proposta de Madrid haurà de ser votada en el Consell Promotor de Turisme, que es reunirà demà. Participen en aquest organisme, a més del Govern, els tres consells insulars i els tres foments. També s'haurà de consultar l'opinió de la Cambra de Comerç, pel conveni que té signat per col·laborar en la promoció exterior del turisme.
Durant la reunió que mantingueren ahir el director de Turespaña, German Porras, i la directora de l'Ibatur, Tiffany Blackman, es tractaren qüestions relatives a la publicitat de les Balears, els visuals específics sobre Mallorca de la campanya de Turespaña i del Pla de Mitjans de Comunicació.
Segons el secretari d'Estat de Turisme, Juan José Güemes, en la reunió es negocià l'oferta completa de col·laboració per al 2003, per la qual Turespaña proposà a les Balears «augmentar la publicitat cooperativa», és a dir, la quantitat de doblers que aporta cada organisme a la campanya publicitària.
La web serà canviada de dalt a baix
La web de Turespaña, farcida d'imprecisions i omissions en relació a les Illes Balears, serà canviada de dalt a baix. Segons informà la directora de l'Ibatur, Tifanny Blackman, la seva entitat i Turespaña han arribat a un acord per modificar-ne els continguts. Blackmann afegí que la queixa sobre la web era un clamor en les comunitats autònomes. Així el govern de les Balears i l'espanyol intercanviaran continguts i tecnologia per rectificar els errors.