El Govern de les Illes Balears critica la passivitat del Ministeri de Medi Ambient, perquè retarda l'execució del projecte del desviament del torrent de sa Cabana de Manacor. La consellera de Medi Ambient, Margalida Rosselló, ha explicat que «des del Ministeri no tenen excusa, perquè ja fa temps que s'ha acabat la tramitació de les expropiacions dels terrenys afectats. Si no comencen les obres és perquè no volen». Un informe de la Conselleria de Medi Ambient relata com el Govern balear anterior va paralitzar les expropiacions a final de 1997, perquè les indemnitzacions eren molt baixes i no s'havia resolt la discussió entre fer actuacions en el desviament o en el llit soterrat.
Aquesta circumstància ha obligat l'Executiu actual a reformular el cost de les expropiacions, també ratificà la declaració d'ocupació urgent el 25 de maig del 2001, mentre que la tramitació de les expropiacions s'ultimà l'agost del 2001. Un dels aspectes que més valora l'actual Govern és «el consens social assolit, ja que reconeix la necessitat d'actuar tant en el desviament com en el tram soterrat». La torrentada del setembre de 1989 produí un cabal de 150 m3/s, el tram soterrat no deixa passar més de 10-15 m3/segon i el desviament està dimensionat per 120m3/s. Per tant, «si consideram que la cabuda del llit soterrat es pot ampliar fins a uns 50m3/s, queda ben clara la necessitat de les dues actuacions», segons l'informe.
El projecte està pressupostat en 5.350.007 euros (890 milions de pessetes) i el Ministeri ja ha adjudicat les obres a una empresa, que s'ha posat en contacte amb la Conselleria de Medi Ambient. No obstant això, el Ministeri encara no ha donat l'ordre per executar el projecte. El batle de Manacor, Miquel Riera (ALM-UM), ha expressat la seva preocupació «perquè enguany ha plogut molt i es podria produir una torrentada entre els mesos d'agost i setembre, que són els més perillosos, i encara no tenim una solució per a aquest problema».
Les propostes que es varen presentar en el seu dia són: adequació del llit actual, desviar les aigües per l'antiga via del tren o desviar les aigües per zona rústica, que és el projecte desenvolupat en l'actualitat. L'enginyer, Juan Carlos Plaza, diu que la tercera solució és la millor de totes.