nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín: 12°
15°

La variant sud es començarà enguany i costarà més de 24 milions d'euros

El Govern demanarà aquest mes a Madrid que doni el vistiplau al projecte que preveu tres accessos

La construcció de la variant sud d'Inca començarà a ser una realitat durant el 2002. A finals d'enguany i amb un retard acumulat de més d'un any i mig sobre les seves previsions, el Govern preveu que es pugui començar a executar un complex projecte que tindrà un cost superior als 24 milions d'euros ( uns 4.000 milions de pessetas). Amb aquest projecte es preveu descongestionar l'intens trànsit que pateix la carretera d'Alcúdia a l'altura de la ciutat. Els tècnics de la Conselleria d'Obres Públiques quasi han enllestit un projecte que en dues setmanes serà enviat a Madrid per tal que el Ministeri de Foment hi doni el seu vistiplau.

Aquest tràmit és imprescindible perquè l'Estat autoritzi la corresponent inversió, inclosa dins del conveni de carreteres. Tot i que la proposta encara no s'ha acabat, el Govern ja n'ha facilitat a l'Ajuntament d'Inca una còpia digitalitzada amb els plànols. D'aquesta manera, el Consistori podrà inloure el traçat de la variant a la revisió del pla general que ara s'està redactant. En els plànols es detalla de manera precisa tot el traçat de la nova carretera, que constituirà una vertadera perllongació de l'autopista de Palma. Un dels aspectes més destacats del projecte és la resolució que han donat als diferents accessos des de la variant cap a la ciutat.

La variant partirà a uns 100 metres de l'actual rotonda d'entrada a la ciutat. A aquesta altura la proposta tècnica planteja la creació d'un accés directe amb un pas elevat per entrar a la ciutat. L'accés més voluminós i més complex es preveu construir vora la carretera de Sineu i servirà també per connectar el futur hospital comarcal. En aquest punt el projecte preveu l'aixecament de la calçada de l'autopista per salvar la via del tren cap a sa Pobla, com també la mateixa carretera de Sineu. Davall la calçada s'ubicarà una gran rotonda des d'on partirà una connexió cap a l'hospital i també cap a Inca. El projecte manté el principi de no construir enllaços als creuers amb les carreteres de Sencelles i de Llubí.

En tots dos casos es construiran pasos elevats per salvar la variant, similars als ja existents al llarg de l'autopista fins a Palma. La ronda anirà a morir a les costes de Son Fuster, amb una gran rotonda a l'altura del creuer de la carretera al puig de Santa Magdalena. Des d'allà l'Executiu haurà de decidir quin tipus d'actuació es realitza amb l'objectiu de millorar el tram de carretera fins a sa Pobla, que és el que presenta un major grau d'inseguretat. L'actual Govern ha defensat sempre l'opció del desdoblament per sobre de la construcció d'una autopista. Malgrat això, encara no s'ha presentat públicament cap proposta concreta de traçat.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.