Centenars de milers d'usuaris de telèfon mòbil de les Balears perdran, gairebé amb tota certesa, la cobertura aquesta mitjanit. Tant Movistar, com Vodafone, com Amena confien que aquesta situació no s'arribi a produir, però reconeixen que és tècnicament impossible en les circumstàncies actuals garantir el servei telefònic als centenars de milers d'usuaris de mòbils de les Balears o als milions que n'hi ha a l'Estat, i que cada Cap d'Any, minuts abans i després de les dotze campanades, es volen posar en contacte amb els seus familiars i amics. Fonts oficials de Movistar i de Vodafone, a petició de Diari de Balears, recorregueren a un símil per explicar allò que succeeix.
Segons aquestes companyies, el problema «és semblant al que es produeix en les famoses operacions de trànsit de sortida i retorn de vacacions». «Les carreteres i les autopistes es construeixen per fer un bon servei al trànsit que hi ha els 365 dies de l'any, i estan fetes perquè la circulació sigui fluida en circumstàncies normals. Amb la telefonia mòbil, i fins i tot, amb la fixa, passa això mateix. Tot i que cada any milloram les nostres xarxes, i aquestes estan preparades per atendre la demanda de la major part de dies de l'any, no és rendible mantenir una xarxa capaç d'atendre tot l'any la demanda que es produeix només per Cap d'Any», ens explicà un portaveu de Movistar en termes semblants als que va emprar un altre de Vodafone.
Per la seva banda, des d'Amena es reconegueren les dificultats per oferir un servici de qualitat aquesta mitjanit, però les fonts gosaren dir que «farem servei, perquè som els qui menys usuaris tenim i ens queda més espai lliure. A més, desviarem el trànsit a zones on no n'hi ha tant». Així i tot, des de Vodafone es recordà que «Amena serà l'operador que més dificultats tindrà per oferir cobertura a mitjanit, ja que en alguns casos ha de subllogar la xarxa a altres operadors perquè no en té una de pròpia». En allò en què sí que coincidiren totes les companyies és en el fet d'assegurar que, tot i que tindran dificultats per oferir un bon servei, han fet notables esforços perquè la manca de cobertura durant la mitjanit de Cap d'Any passi a la història.