La plataforma favorable que la reobertura de la línia Inca-Manacor passi per l'antic traçat al centre urbà de Petra ja ha aconseguit reunir mil firmes entre els veïns de la localitat. Aquestes signatures seran presentades a la Conselleria d'Obres Públiques. De fet ja han sol·licitat audiència amb Francesc Quetgles i han anunciat que no descarten mobilitzacions. Els favorables que el tren passi per l'antic traçat no entenen que «en un moment en què ens omplim la boca de respectar el territori» se'n vulgui consumir més desviant la línia fora del centre urbà, explicà el portaveu, Jordi Roca. En aquest sentit, la plataforma assegura que el traçat proposat provocarà que hi hagi 70 nous expropiats.
Per altra banda, afirmen que treure el tren lluny del nucli urbà provocarà que no s'empri l'antiga estació. La plataforma, en el full mitjançant el qual recull les firmes, considera que «l'estació és un edifici emblemàtic que podem perdre, ja que si no hi passa el tren pot parar a mans privades». La plataforma també reclama que «volem un tren integrat a la vida del poble i més a prop de tots». Si el tren passa lluny del centre urbà «no serà accessible per tothom», ja que hi pot haver gent amb problemes seriosos de trasllat que no hi podrà arribar, explicà Roca.
Cal recordar que tant l'equip de govern del PSM com la plataforma contrària al pas del tren per l'antic traçat sol·licitaren que es desviàs o que fos soterrat. Aquesta darrera possibilitat fou rebutjada per part de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) i finalment la Conselleria optà per desviar-lo. Ara sembla que el nou traçat passarà devora la Cooperativa Agrícola i per darrere el cementeri municipal. L'Ajuntament en ple va aprovar sol·licitar a la Conselleria que el tren no passi per l'antic traçat perquè es dividiria el poble.