El col·legi Felip Bauçà de Palma ha encetat aquest mes de desembre un pla pilot per a la recepció d'infants estrangers. Els infants nouvinguts reben almanco dos dies a l'horabaixa, fora de l'horari lectiu, formació sobre costums i cultura de les Balears i, sobretot, facilitats per a la comunicació oral. Si l'experiència resulta positiva, l'any vinent serà oferta per la Conselleria d'Educació als seus centres. És més que possible que el programa s'estengui a la resta de col·legis. El CP Felip Bauçà ha estat considerat un dels millors exemples de multiculturalitat a Palma, amb l'exigència de projectes propis per fer front a una població escolar heterogènia sotmesa a sistemes d'immersió lingüística.
Així ho confirma el director del centre, Joan Llodrà: gairebé una tercera part dels seus 400 alumnes és estrangera, alhora que una trentena d'ells fa part de minories ètniques i cada any s'hi incorpora un nombre elevat d'infants d'origen peninsular castellanoparlant. Els llatinoamericans "colombians, argentins, equatorians i bolivians" hi són majoria; però també n'hi ha de xinesos, ucraïnesos, iugoslaus... Les dues aules de què disposa el centre per a integració d'alumnes nouvinguts a infantil i a primària resulten insuficients, admet el director.
Com a contrapartida, el Felip Bauçà és un dels centres illencs més destacats en polítiques d'innovació educativa, i ha rebut ja diversos premis de rang estatal i balear. Aquest Nadal ha estat dedicat íntegrament a la multiculturalitat; cada una de les nacionalitats ha participat en una exposició sobre com els seus països d'origen celebren Nadal i Cap d'Any.