El Consell de Mallorca invertirà 70 milions de pessetes en la modificació i la difusió de la seva imatge coorporativa. Sota el lema «aquí i ara», la campanya vol destacar la capacitat de gestió del Consell en totes aquelles matèries que han de millorar la qualitat de vida dels mallorquins, segons afirmà ahir la presidenta de la institució, Maria Antònia Munar.
La modificació del logotip del Consell i el disseny creatiu de la campanya han suposat un cost de 9 milions de pessetes, mentre que la producció de l'anunci de televisió n'ha costat 23. Els altres 38 milions es destinaran a les despeses de contractació de tanques publicitàries i a la insersió en premsa. Munar va destacar que no s'ha creat un partida extraordinària per fer front a aquesta despesa, sinó que s'ha extret dels fons de publicitat pressupostats per cada departament del CIM.
Els tríptics que es plasmaran en tanques publicitàries i anuncis en premsa estan formats per una frase i una foto associada a les matèries en les quals el Consell té competència. Així, s'ha escollit «la conservació» per il·lustrar la gestió del patrimoni; «la protecció» per a mediambient; «el coneixement» per a la cultura; «la il·lusió» per a la gent gran; «la participació» per a l'esport base; «l'atenció» per al benestar social; la «identitat» per a ordenació del territori i «la seguretat» per a carreteres.
Maria Antònia Munar considerà que «és el moment» de fer un canvi en la imatge d'una institució «amb futur, com és el Consell», en un moment en què s'ha dotat de la llei de consells per al seu desenvolupament, i quan està rebent competències per part del Govern balear, que «el constiueixen en el veritable Govern de Mallorca». Munar indicà, per altra banda, que no està negociant amb els partits del pacte la possibilitat d'ampliar la moratòria del Govern, tot i que garantí que «amb una fórmula o una altra, la protecció quedarà garantida a Mallorca».