L'home acusat de cremar una dona al Rafal serà jutjat per assassinat

El sospitós declarà davant del jutge, i manté que fou un accident

TW
0

El marroquí que el passat mes de gener es va veure implicat en la mort d'una dona en un taller del Rafal serà acusat d'assassinat. Mohamed A., de 50 anys, va ser conduït ahir davant del titular del Jutjat d'Instrucció número 7 de Palma, que li va prendre declaració sobre els fets que causaren la mort a Ana Torres Maqueño, de 25 anys i mare d'una nina. L'acusat, defensat pel lletrat Damià Mercadal, ja prestà una primera declaració quan va estar ingressat a l'hospital, recuperant-se d'unes cremades en el braç.

No obstant això, ara, quasi deu mesos després dels fets, va voler aclarir una sèrie de punts de la seva declaració davant del jutge i va sostenir que es tractà d'un accident. Va dir que no era cert que ell hagués llançat cola sobre la víctima i després li hagués calat foc. L'home contà ahir que duia deu anys de relació amb Ana (que estava casada) i que el dia dels fets la dona estava emprant cola per acabar de muntar unes bosses, mentre que ell dormia al llit que hi havia al taller del carrer Josep Zaforteza Mussoles.

Mohamed va mantenir ahir que accidentalment va caure cola sobre l'estufa i com que la dona estava fumant, de sobte s'incendià. Assegurà que en aquell moment ell es despertà i que la seva reacció va ser la d'ajudar-la i apagar-li les flames que cobrien el seu cos amb les seves pròpies mans. Per això, assegurà, presentava cremades al braç que provocaren el seu ingrés a l'hospital.

L'acusat també va donar una explicació envers el fet que un veí el veiés llençant un líquid sobre la dona quan ella, envoltada en flames, sortí de l'immoble a demanar ajuda. Mohamed A. aclarí que llençà aigua sobre Ana per apagar-li les flames, i que agafà un bidó de cola que ja s'havia esgotat i que tenia en el pati ple d'aigua. L'acusat negà que mantingués una forta brega amb la seva parella el dia d'actes.