Els hotels de les destinacions vacacionals «eminentment alemanyes» de Mallorca presenten ocupacions pròximes al 100% a base de descomptes (d'entre el 5 i el 10 per cent), segons afirmà ahir el president de la Federació Hotelera de Mallorca, Pere Cañellas. El dirigent hoteler afegí que aquests establiments mantenen «ofertes similars als paquets de last minute», per reactivar les vendes amb vista a finals d'agost i principis de setembre, pràctica no habitual en els mesos punta d'estiu a les Illes Balears. Els clients que ara omplen els establiments que treballen amb turisme alemany s'estan beneficant de descomptes de fins al 10 per cent, afirmà Cañellas. «Són ofertes que firmàrem quan l'ocupació era desastrosa, i ara no ens en podem fer enrere».
«En tot cas, les baixíssimes ocupacions registrades des del mes d'abril fins a mitjans de juliol ja són irrecuperables. Si a això li sumam els descomptes realitzats en plena temporada alta, és evident que la rendibilitat del sector es reduirà notablement respecte de l'any passat», recalcà. El president de la patronal indicà que també s'ha reduït la punta d'ocupació hotelera, entre el 15 de juliol i el 20 d'agost. Per altra banda, «el fet que les vendes es produeixin amb una o dues setmanes d'antelació fa difícil de preveure com evolucionarà el final de la temporada d'estiu».
Tot i això, Cañellas confià a mantenir bons nivells d'ocupació de cara als mesos de setembre i octubre per pal·liar la reducció acumulada durant els començaments de la temporada. El president dels hotelers destacà que el descens d'ocupació i la resposta a base de descomptes en plena temporada d'estiu no s'ha donat en les destinacions amb preminència del turisme britànic. Aquestes s'han mantingut amb xifres similars a les de l'any passat. Finalment, sobre les previsons d'alguns empresaris de limitar quotes als alemanys en temporades futures, Cañellas afirmà que són decisions individuals. No és una tendència.