Sol Meliá preveu superar el 2000 els resultats econòmics de l'any passat

La cadena hotelera mallorquina projecta introduir-se a Grècia i al Marroc

TW
0

La cadena hotelera Sol Meliá, que presideix Gabriel Escarrer, preveu millorar enguany els resultats econòmics del 1999: «Esperan un balanç molt bo, ja que s'han confirmat les expectatives de la companyia per al primers semestre», va anunciar ahir el seu portaveu, Jaime Puig de la Bellacasa. Les xifres assolides durant el 2000 es debatran al final d'octubre a la junta general d'accionistes.

Un dels projectes de la cadena és introduir-se en el mercat hoteler de Grècia i del Marroc. Puig de la Bellacasa remarcà que «Sol Meliá no té cap inversió a Grècia, encara que està interessada a implantar-se en ciutats com Atenes». També subratllà la inciativa per «col·laborar amb les autoritats del Marroc» per dur cap aquest estat el que anomenà «un turisme de qualitat». Aquest pla s'inclourà dins de la seva «expansió vacacional a la conca de la Mediterrània».

Per altra banda, des de Sol Meliá es ressaltà que no s'han vist afectats pel «descens del turisme alemany a les Balears», gràcies al fet que les places hoteleres que han deixat lliures els gremànics han estat ocupades pel «turista espanyol, que pren decisions de darrera hora, però és més agraït i gasta més».

La companyia illenca continua apostant pel mercat hoteler de ciutat: «Està arribant a un nivell ocupacional alt i a uns resultats molt bons», atès que s'ha aconseguit incrementar el preu mitjà de les habitacions com a conseqüència d'una demanda «de major categoria».

L'oferta hotelera de Sol Meliá, després de comprar l'agost passat la cadena madrilenya Tryp per 60.000 milions de pessetes, és majoritàriament urbana, un 52%, és a dir, 213 establiments (53.274 habitacions) dels 410 hotels (102.450 cambres) que posseeix a 32 països.