El conseller d'Obres Públiques, Josep Antoni Ferrer, digué ahir davant la comissió parlamentària d'Ordenació Territorial que s'han iniciat els estudis per modificar el pla de carreteres limitant el consum de territori dels projectes, però anuncià que es desdoblaran les vies on sigui necessària aquesta actuació. El desdoblament està ja decidit per a la carretera Palmanova-Peguera, continuació de l'autopista de Ponent, aprofitant un projecte de l'Ajuntament de Calvià.
«Som conscients que hi ha un problema de saturació i un conveni de carreteres que s'ha d'adaptar per no perdre els doblers de Madrid», explicà el conseller, qui destacà que les vies amb majors problemes són la de Palmanova-Peguera des del final de l'autopista de Ponent, la carretera de Manacor i la que enllaça Inca i sa Pobla.
Ferrer destacà que el pla vigent «fou abusiu en relació al consum del territori» i assenyalà que la nova planificació s'elaborarà de manera coordinada amb el pla sectorial de transports i tindrà com a premissa limitar al màxim l'efecte de les reformes sobre l'entorn. «Val la pena cercar solucions sense incentivar l'ús de vehicles privats», subratllà el responsable d'Obres Públiques, que insistí a dir que es modificarà puntualment el pla quant a les tres carreteres esmentades, en el sentit que no es faran les autopistes previstes.
El diputat del PP José María González Ortea recordà a Ferrer que la Llei de carreteres exigeix l'aprovació d'un pla per a la realització de determinades obres i criticà el Govern perquè «després de vuit mesos no poden venir aquí i dir que estan pensant en les solucions». «Vostès faran unes autovies que afectin l'entorn o no faran res, que és el que nosaltres pensam», assenyalà el portaveu popular, qui afegí que l'acord del pacte de govern de no construir noves autovies deixa l'Executiu «entrebancat».