La Policia Municipal donarà suport al control de l'absentisme a les escoles

Maó prepara un pla de prevenció de casos de violència als centres escolars

TW
0

El Consell Insular de Menorca, la delegació d'Educació del Govern balear i l'Ajuntament de Maó han acordat de treballar plegats per aplicar mesures de control que evitin episodis de baralles i aldarulls entre grups escolars. D'aquesta manera, les primeres institucions polítiques de l'Illa han reaccionat a la petició que ha formulat el director de l'institut Pasqual Calbó i Caldés davant els fenòmens de violència que ha viscut darrerament el centre docent.

L'últim episodi greu de violència escolar es va produir el passat 3 de febrer. Aleshores, dos grups d'alumnes del Pasqual Calbó van establir una baralla múltiple en el pati del centre. Els fets van agafar una tal dimensió que va ser necessària la intervenció de la Policia Nacional per tal de restablir-hi la normalitat. L'endemà, el claustre de professors va mantenir una reunió d'urgència, amb l'assistència de seixanta docents i la representació de les autoritats de les principals institucions polítiques menorquines.

Els professors van manifestar-hi la necessitat de realitzar alguna mena de seguiment d'aquells alumnes que demostren conductes habitualment violentes dins i fora del centre educatiu. Així, un dels acords que ara es posaran en pràctica serà sol·licitar que la Policia Municipal col·labori en la identificació dels joves que practiquen absentisme escolar, o bé que incompleixen la totalitat de l'horari lectiu.