El regidor de Policia diu que cobren totes les multes a 2.500 pessetes

El batle nega l'afirmació de l'edil, però reconeix que fan rebaixes

TW
0

El regidor de Policia de l'Ajuntament de Muro, Miquel Barceló (UM), reconegué públicament que els agents de la Policia Local apliquen criteris diferents per sancionar una mateixa infracció de trànsit. Després afegí, però, que totes es cobraven a 2.500 pessetes. D'aquesta manera, si un hom aparca incorrectament en un carrer pot trobar al vidre una multa que va de les 4.000 fins a les 10.000 pessetes, per posar un dels exemples que el regidor de Convergència Democràtica Murera (CDM), Pere Amengual, comentà en el ple municipal passat.

Barceló llevà importància a la falta de criteris suposadament seguits pels agents a l'hora de multar el ciutadà. Afegí que la suposada irregularitat comesa pels policies es corregeix quan es fa efectiva la sanció. Barceló concretà que «quan van a pagar les multes tothom les paga a 2.500 pessetes, sigui quin sigui el tipus d'infracció comesa».

Ahir, però, des de la Policia Local els mateixos agents volgueren aclarir que «nosaltres posam les denúncies, la multa la posa i la firma el batle». Ela agents refusaren fer més comentaris en relació a la suposada irregularitat exposada per Barceló, encara que després afegiren que «és una qüestió molt polèmica contra la qual intentam lluitar».

El batle, Jaume Perelló, d'UM, ahir va voler deixar ben clar que el regidor de Policia, Miquel Barceló, es va «equivocar» quan va fer les declaracions i volgué aclarir que «allò que va dir Barceló és mentida. Com pot ser que posem la mateixa quantitat a tothom per fer infraccions diferents. Cada article del codi detalla quina ha de ser la quantia de la sanció i el municipal ho reflecteix a la multa i nosaltres ho respectam». Després detallà que «no aplicam criteris de tolerància a l'hora de posar multes, però sí que miram ser una mica més flexibles en el moment d'establir la quantia que s'ha de pagar», afegí.