Els ajuntaments de les Balears han rebutjat la cessió de 265 quilòmetres de carreteres per part del Govern balear i del Consell Insular de Mallorca (CIM).
El Pla de carreteres del Govern proposa que els municipis assumeixin la titularitat de 80 quilòmetres que pertanyen actualment a la xarxa primària de carreteres (del Govern) i de 185 de la xarxa secundària (del CIM). Els ajuntaments, a través de la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), ja han expressat el rebuig a aquesta proposta de cessió perquè no va acompanyada de doblers per a la conservació i manteniment de les vies.
El president de la FELIB i batle de Consell, Joan Bibiloni (PP), declarà ahir a Diari de Balears que «sempre ens trobam amb el problema del finançament. Als ajuntaments ja els ve just mantenir les carreteres locals o municipals i ara pretenen que ens facem càrrec de 265 quilòmetres més sense fer cap aportació econòmica. Els consistoris no poden rebre una cosa que no volen».
Plantejada la negativa dels ajuntaments a assumir més carreteres, ja s'han celebrat reunions entre la Federació de municipis, la Conselleria de Foment (amb Joan Verger com a cap del departament autonòmic) i el CIM (amb Mercè Amer com a màxima responsable de la seva xarxa viària) per tal d'aconseguir alguna solució al problema creat. Una de les opcions seria crear una espècie de pla Mirall de les vies de titularitat municipal, amb participació dels tres nivells de l'Administració (local, insular i autonòmic), que tindria com a principal finalitat una substancial millora de l'estat d'aquestes carreteres.