algo de nubes
  • Màx: 17°
  • Mín: 11°
17°

Moren 38 persones en el pitjor accident de l'aviació civil dels darrers 13 anys

La companyia descarta una pana mecànica i creu que la nigulositat a Melilla hi hauria pogut influir

Un total de 38 persones moriren ahir en un accident aeri produït en territori marroquí quan un avió quadrimotor del tipus BAE-146, de la companyia Pauknair, que cobria la línia Màlaga-Melilla, s'estavellà aparatosament contra el cim d'una muntanya mentre efectuava les maniobres d'aproximació a l'aeroport de Melilla. Entre els 38 morts, la majoria d'ells naturals de Màlaga i Melilla, es troben els quatre membres de la tripulació, així com un comandant de l'Exèrcit, dos caporals de lleva, i dos directius de la Unió Esportiva Melilla.

El sinistre es produí sobre les 09.00 hores d'ahir a unes tres milles del cap Tres Forcas, entre cap Viejo i Punta Cañaveral. L'avió, amb vol número TV-4101, havia partit a les 08.15 de l'aeroport de Màlaga.

La companyia aèria propietària de l'aparell sinistrat ha descartat que la causa fos una avaria, assegurant que l'accident s'ha produït quan l'avió efectuava maniobres d'aproximació a l'aeroport de Melilla. A més, consideren que a la catàstrofe hi va poder influir la «lleu boirina» que es registrava a la zona a primera hora del matí.

L'empresa fonamenta aquests aspectes que l'última comunicació de l'avió va tenir lloc sobre les 08.55 hores amb el Grup Antiaeri de Melilla (GAL-7), cinc minuts abans de l'accident, i que el comandant de l'aparell, Diego Clavero, no va informar sobre cap anomalia o incidència durant el vol.

Una vegada conegut l'esdeveniment, tant les autoritats espanyoles com marroquines enviaren d'immediat a la zona nombrosos equips de rescat, entre ells deu helicòpters, embarcacions de Salvament Marítim i Guàrdia Civil, que recuperaren tots els cadàvers.

Els equips intensificaren les tasques de recerca a la zona on es produí l'accident, que es varen veure dificultades per l'abruptesa del terreny. Els cossos varen ser traslladats a la llotja del port de Melilla, on la ciutat autònoma habilità una cambra frigorífica per al seu dipòsit.

Una vegada que els cossos siguin identificats per la Policia Científica, la tasca de la qual serà bastant complicada a causa de l'estat que presenten, els cadàvers seran traslladats fins al tanatori especial que s'ubicarà al Pavelló Esportiu Ciutat de Melilla, on els familiars podran vetllar les seves víctimes.

Els ministres de Treball, Javier Arenas, i de Justícia, Margarita Mariscal de Gante, arribaren ahir a Melilla per seguir de prop les tasques de rescat.

Víctimes  

Entre els 38 morts es troben el comandant de l'Exèrcit de Terra Juan Prada Bonilla, de 37 anys, casat i pare de quatre fills, i els soldats de lleva José Benítez García i Antonio León Acevedo, destinats a Melilla. Igualment viatjaven dos vicepresidents de l'equip de futbol Unió Esportiva Melilla, Pedro i Domingo García López.

D'altra banda, quatre persones que tenien previst desplaçar-se ahir a Melilla en el vol sinistrat finalment no embarcaren, amb la qual cosa han salvat la vida.

També viatjaven l'advocat laboralista malagueny José Atencia Guerrero, un dels pioners en l'assessorament jurídic de CCOO de Màlaga, i un comercial de l'empresa Finanzauto, Agustín Copé Medina.

L'accident d'ahir és el primer de gravetat de l'aviació comercial a Espanya des del 19 del febrer del 1985, quan 148 persones moriren en estavellarse un Boeing 727 d'Ibèria que feia el trajecte Madrid-Bilbao, després de col·lisionar amb un repetidor de la televisió basca instal·lat en el mont Oitz, a trenta quilòmetres de la capital biscaïna.

En el mateix turó del cap Tres Forcas moriren nou aviadors britànics el 15 de juny del 1944, quan un hidroavió del Regne Unit, model Catalina, la missió del qual era la de vigilar les costes, s'estavellà en la falda.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.