Sembla ser que no existeix una gran connexió entre la realització de bones accions i el reconeixement de les mateixes. Precisament aquest fet ha estat posat en evidència en un estudi que demostra que cada vegada menys persones són capaces d'identificar una marca que relacionin amb alguna bona causa.
I és que l'any 2017 dos terços de les persones que eren enquestades indicaven el nom d'almenys una marca amb bons valors i propòsits, però aquest any aquesta proporció ha caigut i tan sol la meitat dels entrevistats pot nomenar una.
Per què és important el compromís amb les causes socials?
Les marques poden incrementar el seu reconeixement en comprometre's amb certes causes socials. Aquestes es converteixen en una eina molt eficaç a l'hora d'arribar a nous consumidors. No obstant això, les dades obtingudes en esmentat estudi contrasten amb el fet que cada vegada més marques li donen importància al comportament i l'ètica per arribar també a aquests usuaris més socialment responsables.
En aquest informe també s'indica que un seixanta per cent dels consumidors pagaria més per productes d'aquelles marques que contribueixen a la societat de manera positiva. D'altra banda, el seixanta-set per cent dels entrevistats mostra interès pels productes que cuiden l'ecosistema. A més, el seixanta-vuit per cent triaria productes no testats en animals.
Com poden les marques contribuir en la lluita contra la contaminació?
La contaminació és un assumpte molt preocupant, i és que cada any arriben als mars i oceans milions de tones d'escombraries, per la qual cosa governs, empreses i consumidors de tot el món han de prendre consciència d'això i fer tot el que estigui a les seves mans per preservar el medi ambient. A més, d'entre totes aquestes escombraries, la presència de plàstics és aclaparant. Existeixen fins i tot illes de plàstic a la meitat dels oceans i, per desgràcia, molts animals moren a causa de la seva ingesta.
Els governs ja han començat a aplicar una sèrie de mesures, entre elles l'eliminació gradual dels plàstics d'un sol ús. En aquest sentit, els consumidors volen que les empreses prenguin també cartes en l'assumpte, utilitzant un packaging per als seus productes menys contaminant que el plàstic. Si les marques li treuen partit a això, poden diferenciar-se de la competència. Garrofe es una agencia de packaging Barcelona que pot ajudar-les a aconseguir-ho.
Algunes de les grans marques que existeixen en l'actualitat ja han començat a aportar el seu granit de sorra per disminuir el volum de plàstics que usen en la seva cadena de subministrament. Alguna cosa que sens dubte sabrà reconèixer-los la societat.
Cada vegada més empresaris es comprometen amb alguna causa amb l'objectiu de convèncer als consumidors que posseeixen grans valors com a companyia. No obstant això, malgrat tots els seus esforços per aconseguir-ho, sembla ser que les marques no donen amb la tecla a l'hora de comunicar-los aquests valors.