Sa fàbrica de cotxos (1921)
Eren enllestides a l'avinguda aleshores anomenada d'Estanislao Figueras les obres d'una fàbrica, en aquells dies, de la primavera del 1921, ben singular. Es tractava d'una indústria, no massa gran però amb molta ambició, per produir automòbils. Aquesta seria propietat de Lacy Ribas i del mecànic francès Alfred Ouvrarte. El negoci era arriscat. La producció duia fortes despeses i els preus del producte eren molt alts. Així i tot, la cosa va anar endavant. La majoria d'aquells vehicles circulaven per l'Eixample i les carreteres de l'Illa en competència amb els nombrosos cotxes de cavalls i altres molts carruatges privats o públics. De diferents marques d'automòbils se'n podien veure pels carrers un parell de centenars i el bon observador en sabia distingir el tipus de carrosseria: el torpede, el coupé-limousine i el cabriolet. Recorrien en aquells anys 20 els carrers i avingudes de Palma, l'antiga i la nova, prestigiosos viatgers escriptors que volien associar el confort automobilístic al paisatge mallorquí.
També a Illes Balears
- Qui són els impulsors del nou partit Som Mallorca?
- La Conselleria afavoreix la concertada abans que l’escola pública
- Assenyalen el lloguer turístic com un dels principals culpables de la problemàtica d'accés a l'habitatge a Mallorca
- La Flama del Canigó il·lumina Mallorca
- El TSJIB autoritza l'emissió retallada a IB3 dels Jocs des Pla i dona la raó als treballadors en vaga
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.