Les imatges més impactants i la simbologia més personal del
director cinematogràfic aragonès més universal Luis Buñuel ompliran
alguns dels freds horabaixes que encara queden des d'avui fins a
finals de desembre.
Amb motiu dels 100 anys del naixement de Buñuel, el Centre
Cultural de Sa Nostra projectarà enguany vint de les seves
trenta-dues produccions creatives.
Entre tots aquests títols que abracen des del cinema en blanc i
negre fins al de color, destaquen segons Jaume Vidal, responsable
del cicle, alguns com El àngel exterminador, Viridiana o El
discreto encanto de la burguesia.
Acompanyant aquests, es projectaran avui vespre a l'auditori del
Centre Cultural de l'entitat bancària El perro andaluz i La edad de
oro, ambdues clarament d'estil surrealista i segurament les més
trencadores de la seva filmografia.
Pel·lícules, sobretot la primera, que el convertiren en «el
fundador del cinema surrealista», comentà Romà Gubern, crític
cinematogràfic que avui serà a Sa Nostra i que ahir va parlar des
de Barcelona amb Diari de Balears sobre la importància de la figura
de Buñuel.
El director aragonès donà forma a El perro andaluz abans
d'entrar a formar part del grup artístic liderat per Breton, del
qual va ser membre actiu després del 1925, quan descobrí que el
surrealisme no era això que ell pensava: «cosa de marietes» digué
Gubern.
Però amb El perro andaluz i la seva inoblidable violenta imatge
del tall a l'ull, l'innovador cineasta també creà «el model del
film somni. Aquesta pel·lícula va néixer dels diferents somnis que
s'explicaven a Figueres Buñuel i l'excèntric pintor Salvador Dalí»
explicà Gubern.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.