El Govern obri una convocatòria d'ajudes de 6,3 milions d'euros de l’ITS perquè els agricultors puguin fer front als costos de la insularitat
La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, per mitjà de Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), ha convocat una línia d'ajudes amb un pressupost de 6,3 milions d'euros amb fons provinents de l'impost del turisme sostenible (ITS) perquè els agricultors que desenvolupen l'activitat agrària a l'arxipèlag puguin fer front als costos addicionals de la doble i triple insularitat. Amb aquesta quantitat, la Conselleria preveu que els pagesos que sol·licitin l’ajuda puguin rebre el 100% de la subvenció.
També a Illes Balears
- Qui són els impulsors del nou partit Som Mallorca?
- La Conselleria afavoreix la concertada abans que l’escola pública
- Assenyalen el lloguer turístic com un dels principals culpables de la problemàtica d'accés a l'habitatge a Mallorca
- El TSJIB autoritza l'emissió retallada a IB3 dels Jocs des Pla i dona la raó als treballadors en vaga
- Raixa acollirà cinc vetlades musicals gratuïtes en una altra edició de les «Nits d’estiu»
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Molt bé totes les ajudes que vagin directament als pagesos i ramaders. Però el que veritablement pot salvar el sector de producció alimentaria local, es aturar la competència deslleial dels productes a preus rebentats que ens arriben als ports de les Illes Balears. Sovint els productes que arriben d'altres continents, provenen de explotacions a on la gent fa feina en condicions de treball indignes i amb ma d'obra infantil semi esclavitzada, En la producció de les verdures, fruites i hortalisses, en molts d’indrets encara s'utilitzen pesticides i fertilitzants que aquí porten dècades prohibits. La carn barata prové d'animals que viuen en condicions insalubres i sovint son alimentats amb pinsos que porten anabolitzants, hormones i antibiòtics que també estan prohibits.