Els vins de Binissalem milloren les seves vendes

Per a l’any 2015 es preveu un descens en el volum de la comercialització, debut a la menor producció de la verema del 2014. | Foto: Arxiu

TW
0

La Denominació d'Origen Binissalem millora les seves dades de comercialització durant el 2014. Segons les dades facilitades pels cellers, els resultats són molt positius amb una comercialització total de 17.010,76 hectolitres amb un valor econòmic de 10.274.242,06 €. Això suposa un increment global de volum del 12%.

Segons la Denominació d'Origen ha augmentat la comercialització de tots els tipus de vins. un 8% el vi blanc i un 13% el vi negre i el vi rosat. Per classe de vi, el jove augmenta un 5% i el vi amb criança un 20%.

Pel que fa als mercats de destinació, el mercat local segueix essent el principal amb un 79%, seguit de la Unió Europea amb un 17% i altres països un 4%. La Península continua essent el mercat més difícil amb dades de vendes per sota de l'1%.

Importació
Pel que fa a les exportacions que van créixer un 60% respecte a l'any anterior, Alemanya continua essent el principal país importador de vi de la DO Binissalem amb un 40%, seguit de Suècia (31%), Suïssa (16%), Regne Unit 11%) i el 2% restant s'exporta a diversos països com Dinamarca, Japó, Xina, Rússia, Estats Units, Països Baixos, entre d'altres.

Per a l’any 2015 es preveu un descens en el volum de la comercialització, debut a la menor producció de la verema del 2014, que va presentar un descens del 18% respecte a l’anterior. Des del Consell Regulador, es treballa per controlar la qualitat i l'origen i, també per promocionar els vins tant a nivell local com internacional.