algo de nubes
  • Màx: 21°
  • Mín: 13°
13°

Ruta del vi i la gastronomia

Viatges Massanella introdueix per primera vegada dins el mercat turístic de les Illes un paquet de visites guiades a fàbriques i cellers, un gran tresor cultural que el turista mitjà encara ha de descobrir

"Conèixer Mallorca a través dels seus vins i gastronomia és la temptació que us oferim en les nostres rutes per diferents zones de Mallorca amb denominació d'Origen: Binissalem, Pla i Llevant, o vins de la Terra". Aquesta és la carta de presentació de la nova Ruta del vi i gastronomia de Mallorca, un nou paquet turístic que ofereix a un preu de 50 i 70 euros visites guiades a fàbriques de galetes i embotits, cellers i restaurants de cuina mallorquina.

La ruta es va presentar de manera oficial ahir a la fàbrica de galetes Quely d'Inca (una de les empreses col·laboradores) i començarà a ser operativa el proper mes de juny. Xisco Mulet, copropietari de l'agència Viatges Massanella, organitzadora de la ruta, va ser l'encarregat d'explicar les peculiaritats d'un paquet "únic en el mercat". "Únic perquè així com fins ara existien visites programades a determinades fàbriques i cellers, no hi havia una conjunció de tots aquests llocs", assegurà.

Mulet va matisar que un recent estudi realitzat per la Cambra de Comerç de Mallorca sobre el turisme enològic destaca el tipus de públic potencial de la ruta. El perfil del turista enològic és, segons l'estudi espanyol, de més de quaranta anys, amb un poder adquisitiu mitjan alt, que visita les Illes preferentment per primavera i tardor i en cap de setmana. La despesa mitjana diària d'aquest tipus de turista a Mallorca és de 120 euros. Per darrere l'espanyol, el turista que més sol·licita aquest tipus de productes culturals és l'italià, el francès i l'austríac.

Excel·lència

"El programa vol que l'excel·lència dels nostres vins i gastronomia arribi a la gent que ens visita. Existeix una demanda, un públic que quan viatja vol conèixer la cultura, els costums i la gastronomia de la destinació que visita", va dir Mulet.
Biel Coll, de Quely, va voler desitjar sort a Massanella "en aquesta aventura, una fórmula d'èxit per dir al turisme que a Mallorca hi ha més que platja". Juntament amb Quely, la resta d'empreses col·laboradores són Embotits Mates, Macià Batle, Cellers Galmés i Ribot i el restaurant Can Arabí.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris