algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 14°
14°

125 anys

Coca-Cola celebra aquesta setmana l'aniversari, amb un volum de negoci de més de 35.000 milions de dòlars anuals i presència en més de 200 països

52390

Coca-Cola ha apostat sempre pels missatges optimistes, molts dels quals han fet història.

Inventada el 1886 com a tònic pel farmacèutic John Pemberton, que en vengué poc després la fórmula per uns 20.000 dòlars, Coca-Cola celebra aquesta setmana els 125 anys d'existència amb un volum de negoci de més de 35.000 milions de dòlars anuals. Coca-Cola Company, que commemorarà l'efemèride amb un ampli programa de festeigs per tot el món i en especial a la seva seu, a Atlanta (EUA), comercialitza més de 500 marques, és present en 206 països i els seus productes són coneguts pel 95% de la població mundial.

Tanmateix, el secret de la seva fórmula, anomenada Merchandise 7X, es conserva en el SunTrust Bank Building d'Atlanta i amb una clau que només coneixen dos empleats que mai no poden coincidir al mateix lloc. Diu la companyia que la paraula "Coca-Cola" és, després d'"OK", la més pronunciada del món. Deu el seu nom a Frank Robinson, soci de Pemberton, qui va realitzar la famosa grafia en la qual destaquen les dues C majúscules, que avui es mantenen com a símbol de l'empresa. Però Pemberton no va imaginar l'èxit d'aquesta beguda que, després de ser venuda a l'empresari Asa G. Candler, es va convertir en pionera de la publicitat i en icona de la cultura pop de la mà d'artistes com Andy Wharhol i Norman Rockwell. Amb lemes com "L'espurna de la vida", "Tot va millor amb Coca-Cola", "Una Coca-Cola i un somriure" i "Sensació de viure", la multinacional ha apostat per llançar missatges optimistes i per promocionar una vida activa, saludable i compromesa amb el medi ambient.

Crisi

La crisi mundial no sembla que afecti Coca-Cola Company, que el 2010 va augmentar els beneficis un 73%, fins als 11.809 milions de dòlars, i només en el primer trimestre d'enguany ha guanyat 1.900 milions de dòlars, amb un increment del 18%. Actualment, més de 1.700 milions de productes Coca-Cola es consumeixen cada dia a tot el món, inclosos marques de refrescs, sucs i fins i tot lactis, un sector que l'empresa pretén potenciar.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris