nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
16°

Ecologistes més enllà de la façana (i al dia)

Retreuen que el dia sense cotxes ha esdevingut un acte “merament institucional”, que no respon a les exigències que la natura necessita per tal de sobreviure, i afirmen que “tot plegat és una contradicció”

L'organització Ecologistes en Acció ha entrat en una nova fase de crítica a les institucions públiques. El moviment defensor del medi ambient entén que les diferents diades sense cotxes s'han transformat en un acte "merament institucional i sense cap tipus de ressonància". A més a més, el grup adverteix sobre les "contradiccions" que hi ha entre l'aposta de les administracions per l'articulació d'una economia sostenible i el "foment de la indústria de l'automòbil".

Segons la veterana activista portaveu d'Ecologistes en Acció, Lola Yllescas, el dia sense cotxes "s'ha convertit en un fet testimonial que només secunden les agrupacions ecologistes i que ha caigut pràcticament en l'oblit del Govern".

El dia sense automòbils se celebrà a Mallorca i les principals ciutats europees dimarts passsat, coincidint amb el final dels actes de la Setmana europea de la mobilitat.

Així mateix, la portaveu subratllà les "contradiccions polítiques i financeres" en què incorren tant el Govern central com l'autonòmic en "apostar en els discursos per una economia sostenible quan, d'altra banda, incentiven la venda de cotxes amb milers de milions. Això és el mateix que fomentar l'ús d'aquests vehicles".

En aquesta línia, Yllana qualifica d'il·lògic "que es posin en marxa plans de lluita contra el canvi climàtic mentre, de manera paral·lela, totes les passes que fan els governs en aquests moments es dirigeixen a un major consum energètic i a la compra de vehicles privats, com també a la construcció d'infraestructures per a la circulació dels automòbils i, fins i tot, al disseny de ciutats tenint en compte els models tradicionals de mobilitat".

A part d'això, Ecologistes en Acció opina que la indústria "no manifesta tenir gaire entusiasme a l'hora de treballar per la consolidació del cotxe elèctric". De fet, aquesta tecnologia tampoc "no sembla ser la gran panacea".

És per aquest motiu que l'activista féu una crida a les administracions perquè "augmentin el pressupost dirigit a enfortir la xarxa de transport públic". "Avui dia continua sent molt deficitària", asseguren.

En aquest sentit, advertí que "hi ha moltes zones de l'Estat espanyol a les quals, per desplaçar-se, el ciutadà es veu obligat a utilitzar el cotxe perquè no hi ha cap possibilitat de recórrer al transport públic, ni dins de les poblacions ni entre diferents ciutats".

També va indicar que, malgrat que existeixen algunes urbs en les quals "s'ha facilitat enormement l'ús de la bicicleta a través dels carrils bici, en la majoria dels municipis aquesta és una possibilitat que encara ni s'entreveu".

Tanmateix, crida l'atenció sobre el fet que, tot i que els inicis del servei de bicicletes solen ser "espectaculars" en algunes ciutats, després es frenen a causa del deteriorament que aquests objectes presenten amb el temps. A més , una mala planificació sense la cura suficient pot provocat les protestes dels vianants.

Davant d'això, Yllescas demanà a les administracions local i autonòmica que "millorin el sistema de lloguer de bicicletes i que continuïn incentivant-ne l'ús entre la població".

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris