nubes
  • Màx: 24°
  • Mín: 23°
25°

El comerç electrònic en el sector alimentari no arribarà al 5 per cent de les vendes en deu anys

Les vendes de productes d'alimentació a través del comerç electrònic no representaran més del 5 per cent del total en un termini de deu anys, segons un informe de la consultora Cap Gemini Ernst & Young, que posa de manifest l'escàs èxit d'internet com a canal per arribar al consumidor. D'acord a l'estudi, que presenta les conclusions d'una enquesta realitzada entre 220 executius líders del sector de la alimentació a Europa, Amèrica del Nord i Àsia Pacífic, així com d'entrevistes a 65 alts executius, el 96 per cent dels professionals del sector considera que la xarxa no reemplaçarà mai a la compra directa. La investigació conclou que la majoria dels comerços minoristes d'alimentació han tingut poc èxit utilitzant internet com una opció viable per arribar al consumidor, per la qual cosa els directius del sector descarten que l'e-commerce desenvolupi algun dia un paper important en la venda minorista. Pel que fa a l'impacte d'internet sobre el comerç tradicional, només el 37 per cent dels enquestats europeus considera que es produirà una reducció en el número de botigues. En canvi, a Espanya, el 60 per cent dels professionals considera que sí es produirà tal reducció. No obstant això, segons a la consultora, la distribució és l'element més destacat quant a factor d'èxit del comerç electrònic en el mercat alimentari, seguit de l'oferta de productes de marques reconegudes i la seguretat en els pagaments.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris