algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 15°
20°

Internet ha situat la inversió en borsa entre les principals diversions dels adolescents nordamericans

Fa només alguns anys, els adolescents nordamericans invertien els doblers que guanyaven cuidant nins o en altres petits treballs en les sabates de moda o el disc del moment: ara, cada vegada n'hi ha més que inverteixen en la borsa. El percentatge d'adolescents entre 12 i 17 anys que compraren accions en la borsa pujà del 7 per cent el 1998 a l'11 per cent aquest any, segons la segona enquesta anual de la firma Lynch sobre el comportament d'aquest grup poblacional en qüestions de doblers. Freqüentment els al·lots li agafen el gust a la borsa després d'haver participat en l'escola de jocs com l'anomenat Stock Market Game (la borsa), que s'organitza anualmente des de fa 20 anys. El joc, desenvolupat per l'Associació de Professionals de la Borsa (SIA) convocà a 682.000 participants entre 9 a 18 anys l'any passat, en front als 415.000 registrats entre 1990 i 1991. Els nins reben 100.000 dólars virtuals per a invertir a les accions cotitzades a Wall Street, la borsa electrònica Nasdaq i a l'American Stock Exchange. Com a resultat lògic després de la ficció, alguns nins es converteixen en petits inversionistes de borsa, alentats per un mercat que va en aument des de fa alguns anys. Aquesta tendència continua desenvolupant-se amb l'adveniment de jocs de borsa de poca monta a llocs internet, que faciliten la compra i venda d'accions de manera més barata que la tradicional.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris