victor masIndependència!!
KilomboEls que no ens agradsn són els del's feixistes de vox,a tu si de segur?
Sé que el que diré és dolorós i a mi mateixa em fa molta ràbia, però ja va sent hora de dir-ho malgrat que faci molt de mal: A les darreres eleccions, molta gent va votar els partits de dretes que ara tenim al poder, fos per convicció pensant-se que, potser, ho farien millor. Molta altra gent es va quedar a casa amb el pretext del desengany, el desencís, el descontentament o el que fos sense parar-se a pensar que, si ve el que hi havia potser no era el millor, les conseqüències d'un govern com el que ara tenim, serien el que estem veient: el menyspreu més absolut per la llengua, la cultura i el territori, i això que tothom sap, per legislatures passades, de quin peu calcen. En resum: ara tenim el que tenim perquè, en part ens ho hem buscat, i amb això no vull dir que no s'hagi de lluitar o protestar contra les decisions de qui ara governa: quan no es fan bé les coses, és just i necessari mostrar la disconformitat i obrar per canviar la situació, ara bé, qui es va quedar a casa i ara es dol pel que està succeïnt, ja s'hauria pogut imaginar per on anirien les coses. Ara, a les properes eleccions, espero que tothom es deixi de romanços perquè ja veieu quina és l'alternativa. Ja per acabar, tant de bo sapiguem mantenir la memòria del que està sent aquest infern més enllà de la propera contesa electoral, que aquests anys de suplici serveixin d'escarment d'una vegada i per totes.
Fer2En una nació ocupada qui és supremacista és el colonialista que refusa d'aprendre i de parlar la llengua dels colonitzats. És qui parla sempre la llengua dels ocupants i menysprea i menysté la llengua dels ocupats. Com tu, exactament.
KilomboCal que t'expliqui per què la llengua espanyola és oficial a les nacions ocupades per Castella i el seu estat Espanya? Vols saber per què el català no és oficial a Madrid? D'altra banda, que una llengua sigui oficial en un territori no vol pas dir automàticament que en sigui la llengua pròpia, històrica o constituent d'aquell país. Durant les dictadures espanyolistes, el català no era oficial a la nació catalana, això vol dir que per això havia deixat d'ésser-ne la llengua pròpia? No tan sols no era oficial sinó que era perseguit, com ara.
Fer2Veig que tu també tens miralls.
@Victor Más. Tienes un discurso xenofobo supremacista
OpinadorUn altre foraster, i aquest s'ha concagat.
@ Victor Más Repartiendo carnets de buen mallorquin💩
Jordi Colomer MartínezLa "España grande y libre",està l'alça amb els feixistes pprodit i voxeros.