Polititzar llengua, cultura i sanitat és propi dels Hitlerians
Amb persones normals i donat a que tots som de la mateixa ètnia, no s'hauria de notar ja qui és un mallorqui de socarrel i qui ha vingut, ell o els seus pares, de la península a les darreres dècades. Però han assolit fer una guerra racial a on no hi ha races, que els mallorquins no comprenem i que pensam que hi ha qualcú a l'ombra atiant el foc de la discòrdia, la baralla i l'Apparheid cap a la gent arrelada aqui.. I en canvi, jo conec bastantes persones peninsulars vingudes de les Castelles, Galicia, Astúries i altres parts de la Espanya monolingüe castellanoparlant, que parlen i escriuen en Català i son defensores de la nostra llengua. També he d'afegir que la majoria és gent amb cultura i que han vingut aqui destinats amb una plaça fitxa i que no han hagut de demanar- nos res s noltros, fet que encara ho fa més incomprensible, si se prescindeix de la variable de la cultura, l'educació i els principis ètics i morals. Ara bè, quan aquests forasters que voten als que volen esborrar- nos als mallorquins del mapa, s'en adonin de que ells son els mantenidors d'aquests gurus que només els treuen els doblers, que ells guanyen a base d'esforços, per viure bé i no preocupar- se més que per fer mal als bons mallorquins i oblidar- se dels problemes reals que puguin tenir,jo crec que reaccionaran i que els treuran defora. No crec que siguin tan curts de mantenir aquesta secta durant anys i panys.
Consistori lingüicida: criminal i assassí.
@Forasters? D'acord que hi ha molts mallorquins fatxes i ultres- fatxes. Però en el cas de Calvià, ha sigut la majoria forastera, que principalment treballa a la hosteleria i que gran part habita a Son Ferrer i altres pobles creats fa poc, els que de tractar de solucionar els seus problemes i cobrir les seves necessitats, com que se veu que no en ténen i viuen bé, voten a gent forastera agressiva i sense sensibilitat, que presenta el programa de destruir la cultura de la terra que els ha donat una vida més digna que la que duien al seu poble. Ahir hi havia dos homes d'aquest tipus asseguts a una plaça de Palma, que cridaven com bojos animalades contra la nostra llengua i contra noltros i pareixia que érem els mallorquins, el que haviem vingut de fora a molestar- los a ells. A aquestes altures i amb tants d'anys com fa que començaren a emigrar des- de la península, amb gent normal tot hauria d'estar arreglat i tothom ja hauria de ser mallorqui i parlar la nostra llengua. Però amb aquesta gent tan tancada, enlloc d'avançar, anam cap enrera. I encara ténen barra de dir- nos tancats a noltros.
És millor que siguin així de clars i que no facin creure el que no són. Tanmateix el psoe que hi havia abans no era cap gran meravella en la defensa de la llengua.
Forasters i mallorquins que voten PP i VOX. I mallorquins dins l'equip de govern de les passades legislatures que atorgaren la concessió de les emissions de Ràdio Calvià a Jaime Mora, ara càrrec del PP, i la llevaren a Ona Mediterrània. A Calvià aquets darrers vuit anys hi ha governat el PSOE amb el suport de Més i Podemos, partits que perderen les eleccions municipals a causa del desencant dels seus votants, molts d'ells mallorquins.
Uns altres de cap als Tribunals! No poden aprovar lleis il.legals.
Els forasters que treballen a la Hosteleria, que viuen a pobles- dormitori construits a les darreres dècades, que en linia general poca cultura ténen i encara menys interès en la terra en la que viuen son els que ens han fet aquest regalot enverinat. Se varen creure les promeses de VOX de pujar- los el sou i els han votat perque no saben d'on surten ni de qui altre partit son parents, aquests als que han votat amb tanta fe. Esper que aviat també els castiguin a ells, i així veuran el monstre al que han alimentat.
Los supuestos progres os habéis apoyado en xenófobos catalanistas, sediciosos, antiguos terroristas y habéis potenciado a Vox para restar votos al PP. Aquí tenéis el resultado. Disfrutadlo....y esperad con paciencia porque el PSOE puede gobernar en España pero solo con el apoyo de una turba totalitaria.
Evidentment.