user Xx (ver) | Fa dervers d'un any

Per qualcuns diputats fatxes de Ñaña els serà ofensiu haver d'emprar el traductor simultani dels emicicles quan allí es xerri en català. No se li esberlarà la closca, tipus Estromboli o Etna ? Me pareix que a més d'un sí !

user jbm | Fa dervers d'un any

Escrit dels Jurats de Mallorca a Felip Vè, queixant-se de que s'haja ordenat sotamà que l’audiència actui en castellà (any 1716) “…gran desconsuelo aquellos naturales .. no versados ni por lo general entender el idioma castellano…los bayles de las villas no enteneder lo que se les ordena ni encontrar fácilmente quien se los explique …” ( AHN Consejos, llig. 6811-B, num. 36)

user Defer | Fa dervers d'un any

Destruñer, tu te confons de lloc, devies voler aterrisar a Villaconejos del Calvillo i vares botar del bion a Mallorca. Au, agafa el botijo i tira milles, que aquí no ens fas cap falta.

user Egggpaña | Fa dervers d'un any

A destroyer, i qui ets tu per dir que el català no és la nostra llengua en la seva variant ? Ets un nanomental empeltat de forasterñordo, desde quan el castellà s'ha xerrat a les Illes Balears?? Les primeres onades de espanyols afamats vengueren els anys 60 i als pobles de deien murcians, per la seva procedència Murcia i Albacete. Els joves amb un any" xapurreaven" el mallorquí, i els majors poc a poc se sumaran adaptaren i coneguerem noms raros, diferents dels d'aquí,Primitivo, Modesto, Abundio, Sandalio etc i no va pasar res , eren humils, venien a fer feina no a fer i dir xulerias com aquests ñordos que bravetgen avui per aquí. Mallorca és la meva terra, i el català és la meva llengua, el castellà a la península, vosaltres no sou ni murcians, no sou res, xulos prepotents.

user Bobo | Fa dervers d'un any

A tu el que te va de veritat és el bobolismo, no el babelismo. Critiques algú per utilitzar @ i en la resposta tu fas exactament el mateix. Vigila la neurona, que al mercat no en venen de noves.😂 Tontin.

user Destroyer | Fa dervers d'un any

Paso a paso, de momento me confirmó con que en Baleares se ponga fin a la imposición lingüística del catalán, lengua que no es la nuestra.

user @babalisme | Fa dervers d'un any

No ens sentim esclaus, ens sentim robats i insultats. Motius pels quals volem fer el nostro propi camí, separats dels castellans, lladres, agressors i mentiders. I si no ho sabies en pots prendre nota, i dir-ho en veu alta! Ara ho saps!

user babelismo | Fa dervers d'un any

@babelisme.- Otro que usa un signo como si fuese una letra. Otro que roba los seudónimos de los demás. Otro que se siente esclavo. Quiere cambiar unos presuntos dueños por otros que lo serán de verdad, tan pronto como puedan. A esto has llegado. Eres tan necio que crees que los catalanes te darán algo; al revés. Siempre han venido a "les illes" para hacer todos los negocios posibles. He convivido con muchos y sé lo que son y lo que piensan. Te los regalo. Allá tú. Sigue con tus quimeras.

user @babelisme | Fa dervers d'un any

No tens dret a que noltros no tenguem aspiracions de ser plenament lliures, a no dependre de gent forastera (castellana). Tots els pobles tenen dret a la llibertat ! I la majoria aspira a això mateix ! Visca l'autèntica democràcia, visca la llibertat, visca els Països Catalans lliures i independents !!!

user Fiu Fiu | Fa dervers d'un any

Basta el veto de Francia (logico) para que no llegue a su fin