Tombet? En serio? Qui diu tombet? Se diu tumbet!
Heu reparat que falta la sobrassada !!! un embotit tan típic de Mallorca !!! Sembla que està dibuixada pero no retolada.
Vi de Mallorca, vi de les Illes! Per acompanyar el nostre menjar, no hi ha com un bon vi del territori! Dolç pels dolços, negre-blanc-rosat per tot lo demés.
Pastís de pobre, cremadillos
Llom amb col, amb bocinets de botifarrói sobrassada.
coca de trempó, de verdura, de prebes...
Greixonera
La meva repadrina feia orellanes
Llom amb col
TOMBET m. || 1. Fritada composta de carn, patates i pebres, i també tomàtiga (Mall., Men.). Vaja alerta si ha de parlar de tumbet, Ignor. 77. || 2. Guisat de carn amb salsa que es cou dins una olla de test, la qual és sacsejada sovint per remenar la carn (Maestrat, Cast.). S'hi aboquen els talls de la carn, els quals es regiren al tombet, Salvador FB 12. «El dinar d'aquest dia [de Sant Cristòfol] és un plat fort: el tombet. Què és el tombet? S'ha bullit caragols cristians, grossos, perfumats per les bones herbes de la muntanya. I a part s'han agafat trossos mitjans de carn de corder o de conill. Aquesta carn cal guisar-la en una olla de test de Traiguera, amb un foc lent de llenya. I en açò radica el secret del plat. Cal remoure aquesta carn dins de l'olla; però sense cullerot ni paleta, sinó prenint l'olla per les anses i sacsejant-la en l'aire, de manera que els trossos de carn vagen desplaçant-se del fons. Cal tombar el contingut a poc a poc, a tombets, dins del continent de terrissa, fins... que ja està. I està ja quan té aquell punt de sabor meravellós i únic que ha de tindre aquesta carn. Així mateix, a part, s'ha fet una salsa espessa de juliverd i all i ametles i ou i safrà. Mesclats els tres ingredients—caragols, carn i salsa—, es recalfa tot a l'ombra de l'ermita, i es menja asseguts a terra, ben a la vora la bóta o el barral de bon vi i el pitxerull amb aigua de la Font d'En Segures» (Salvador FB 69). Fon.: tombét (val.); tumbə́t (mall.). (Diccionari Alcover-Moll)