Ep, i per que no posen ses taules i cadires al carril buit on passaven els cotxes antigament....i així tots contents!!!!
La gran idea d'en Sbert ha provocat la invasió indiscriminada de les voreres de Palma. Fora les taules del carrer !
Aquí hi ha una màfia repugnant a la qual no són aliens alguns mitjans de comunicació, com l'Última Hora, incomprensiblement a favor de l'ocupació d'un epsi tan emblemàtic com el Bonr. El problema és com fer front a aquestes màfies.
Una terrassa es l'excusa per no tenir un local com toca.Els carrers de Palma (tant els estrets com els amples),estan plens de bars i restaurants;uns lluiten per tenir clientela mitjançant,qualitat,profesionalidat,sortint en publicacions...en canvi,altres nomes saben treure taules al carrer i tenir es local nomes per tenir sa cuina i el bany dels clients.
Totalment d'acord amb els darrers 3 comentaris ("placer", "Miquelet" i "Per fí algú amb el cap clar"). Ciutat, concretament el centre (Born, "Sa Llotja", etc) l'han convertida en un parc temàtic d'oci de qui els empresaris restauradors i polítics es beneficíen al·legant als mallorquins que és pel nostro bé. Això suposa que el centre s'ha tornat una mena de "formiguer" de turisme massiu com a conseqüència d'apostar per la quantitat i no per la qualitat turística. El preu que paguem i que mos costarà molt és la important i ràpida degradació que està generant. Basta només passetjar qualque matí a les 7-800h per adonar-se de la quantitat de brutor per tot. Això sí, després més despeses en cotxets d'Emaya que contaminen encara més de renou i polució, quan no són els operaris que te foten un xorro d'aire o d'aigua quan fan net. I el pitjor de tot és que l'Ajuntament va atorgant llicències indiscriminadament amb l'excusa que genera llocs de feina. M'agradaria saber si es molesten a ver les condicions i a quí contracten aquests negocis. Concretament al barri de "Sa Llotja", de moment ha costant molt temps i paperassa interrompre l'opertura d'un sense llicència a un promotor ja conegut per les mangarrufes fetes amb altres pizzeries del mateix barri, que tenen taules a la plaça de la Llotja a un local amb una llicència que no ho permetia. El pitjor de tot és les mangarrufes sota mà que tenen alguns restauradors amb alguns polítics, amb la trista colaboració confirmada recentment de la policia local. Així els esmentats locals mantenen obert fins més tard i el renou es fa intolerable al centre ignorant comprobacions any rere any de declaració d'"àrees acústicament contaminades", sense posar de manera eficient mesures per controlar-ho. És una llàstima que acabin amb zones con Es Born i Sa Llotja per no aplicar la mateixa ordenança que apliquen amb més rigor a altres barris com Sa Calatrava.
Tens raó @Catalina, la gent és poc agraïda i no valora les coses meravelloses que va fer el consistori anterior per palmademallorcapassion i els seus habitants, transeünts i visitants. Consistoris com l'anterior no n'hi ha hagut ni n'hi haurà mai més, i enyorarem moltes de les coses magnífiques que va fer, com per exemple anomenar la ciutat PalmadeMallorca i altres coses fantàstiques... que ara no record.
Més que mai Palma té vida, tant de día com de nit. Han florit els restaurants, les botigues, terrasses i galeries d'art. fa goig passejar per la nostra ciutat al contrari de fa uns anys per on feia fins i tot por de passejar tot sol segons a quines hores. I ara canvi de govern i han de canviar tot lo bò que ha fet aquest darrer batle... I aquests que prediquen que estan farts de la clase política, que es dediquin a fer lo que la majoría dels palmesans volen i no fastidiar lo bo que ha fet aquest batle.
Aquest tema esta agafant un caire politic que no li correspon. La concejal de Govern Interior a destapat una caixa de trons i no se si s'ha encomenat a qualcu o simplement a pecat d'inexperiencia. Les terraces donen ambient i color a una zona que no li vé de més, vos record que els que pagan per ocupar la via publica son particulars com noltros, també fan l'inversio en el mobiliari i la posada en marxa del negoci i si jugen els seus doblers, aixó se diu dinamisme inversor, es una forma de guanyarse la vida absolutament legal, tal com un funcionari, un metge o un jubilat. Perque aquest despreci al seu esforç i als seus somnis de futur, si tot lo que han fet te la benediccio de la legalitat?. Cuans dels que aqui explicau els vostros punts de vista contraris als emprenedors vos heu jugat els vostros doblers en inversions que dinamitzin el vostre entorn? O just heu firmat una hipoteca, o lo que teniu vos ve d'herencia? Venga que surtin els comentaristes valents.
Deniroh, he viscut per més de deu anys molt aprop de's Born, creu-me que se de que parlo. El retrat que fas de Es Born anterior a les terrasses no s'ajusta en absolut a la realitat que jo he viscut. Es veu que vivim realitats diferents. Comparar Jaume III (un carrer, que no un passeig, que ja va neixer amb vocació comercial) amb Es Born es un sinsentit. A jo ara, em costa molt passejar pel centre, i principalment la zona de Es Born s'està convertint en una mena de parc temàtic, amb terrasses, botigues de luxe....tot enfocat cap al turista. I on el ciutadà de tota la vida es veu desplaçat forçosament. De terrasses n'hi ha per tot arreu, han sortit com a bolets els darrers anys. De veritat feia falta cobrir tot un passeig com Es Born amb taules i cadires? Una errada monumental que només beneficia a uns pocs económicament, perjudicant a la majoria de la ciutadania.
Sa veritat es que crec que tothom pot conviure. Es cert que Palma es cada vegada més un parc temàtic, però això no vol dir que no pugui haver terrasses. Serà més una questió de fer un replantejament. Que puguin conviure els veïns, els ciutadans, els treballadors i els empresaris. Intenta fer a tothom content. Molt pitjor es la situació de sa plaça d'en Coll!!!! Allà no hi ha plaça, es tot una terrassa gegantina!!!! Crec que tothom pot conviure, no crec que sigui tant difícil. Molt millor buscar consens que no messures extremes, com eliminar terrasses, i impostos i llocs de feina.