Basta ja de manipular es al·lots a ses escoles amb s'invent d'es països catalans.A cas heu oblidat que ses Balears estan en primer lloc en fracas escolar a Espanya i Europa.Es que aixo no va en voltros? Som Mallorquins NO Catalans. Basta ja d'imposicions catalanistes a ses Illes Balears!..
No prestem atenciò a máquines ineficients programades per crear malestar entre les persones de bona voluntat perque tots sabem molt be que sempre acaben imposant, si poden, la seva idea de "libertad y tolerancia" de l´única manera en que ja han demostrat que son experts. Pero tenguem molt present que no son dretes o esquerres, catalans o espanyols, sino infrahumans contra humans.
L'objectiu del TIL és innoble, preté tornar a la feixistarra, indecent i retrògrada immersió lingüística en foraster i instaurar un adroctinament espanyolista en lloc de la qualitat educativa. Que els espanyolistes feixistes estiguin encaparrotats en imposar-lo contra els pares, mestres i alumnes és lògic. Estrany seria que defensassin la llibertat individual i la tolerància. Però els progressistes no podem consentir les seves preteses imposicions. Si qualcú vol conèixer què representa l'espanyolisme que llegeixi la história dels seus aliats a la guerra del 36, que són el feixisme de Mussolini i el nazisme de Hitler.
El objetivo del TIL es noble, pretende poner fin a la indecente y retrógrada inmersión lingüística e instaurar una educación plural y de calidad. Que los pancatalanistas fascistas se rebelen es lógico lo extraño sería que defendieran la libertad individual y la tolerancia. Pero los progresistas no podemos consentir sus pretendidas imposiciones. Si alguien quiere conocer que representa el pancatalanismo que lea la historia del fascismo.
Es feixisme des segle XXI s'anomena "Pancatalanisme " per a aquesta gent tot es qui no pensa com ells és l'enemic a batre..i són uns dictadors, quina gent més fonamentalista..nazionalista i traïdora.
Tornaré a mostrar-hos una carta d'en Jaume Corbera a s'Ara Balears (que, per cert, d'ençà que som en el 2014 no es distribueix en versió paper a Eivissa ni a Formentera, a Nura no ho sé) de dia 17 d'agost del 2013 per a remarcar una visió des problema que no s'hauria de perdre de vista. Deia en Goebbels que una mentida repetida moltes vegades es convertia en veritat; potser una veritat repetida no tantes vegades però ses suficients, ajuda a que no es desfiguri sa realitat Editorial de dia 11 Jaume Corbera. Palma. Diari “Ara Balears”, 17/08/2013 El vostre editorial de dia 11 d’agost m’ha paregut molt desafortunat i inoportú, perquè critica la forma d’imposició del TIL, però n’aprova el fons, la qual cosa equival en realitat a donar la raó al PP en la intenció d’aquest desgraciat decret. Ja el títol és lamentable: “Ensanyament en anglès, sí...”. Doncs no, ensenyament en anglès no, perquè hem lluitat durant anys per a aconseguir que l’ensenyament a les Balears (com a tots els Països Catalans) sigui en català i quan encara no ho hem aconseguit del tot, ens volen canviar el model i imposar-ne un en què l’ensenyament en català sigui residual i la major part es faci en dues llengües que no són pròpies nostres, castellà i anglès. L’ensenayament al nostre país ha de ser com el d’un país normal: en la seva llengua, no en llengües externes, per molt importants que siguin considerades. I a més a més, l’ensenyament de llengües estrangeres hauria de ser molt més obert i no limitat a l’anglès. A unes illes on el turisme essencialment europeu, de pertot, és fonamental per a l’economia, s’ha d’afavorir l’aprenentatge de les llengües europees més importants: l’anglès, l’alemany, el francès, el rus, l’italià, l’holandès... Només ensenyar-ne una (a part del castellà) és contribuir a mantenir el prejudici que la diversitat lingüística és una nosa i que una llengua estrangera ha de bastar per a comunicar-se amb tothom. S’hauria d’oferir als pares dels alumnes la possibilitat de triar entre diverses llengües estrangeres i d’estudiar-ne almenys dues, i això sí que seria valorar la diversitat i fer ciutadans poliglots, però mai a costa de la llengua pròpia, que és la més important. Castellà, anglès, alemany, etc. s’haurien d’ensenyar de la millor manera possible (amb metodología molt activa i amb classes diàries), però mai ocupant el lloc de la llengua del país, que té en l’escola la seva defensa més ferma. Em sap molt de greu que el diari ARA Balears en lloc d’adoptar una postura clara de defensa de l’escola catalana es manifesti a favor de l’escola trilingüe i es limiti a criticar la manera com el govern del PP, que no somia altra cosa que exterminar el català, en vol fer la imposició. Ara, vist que el diari ha decidit ser bilingüe català-anglès, realment no em sorprèn tant, aquesta postura.
No puc compartir les propostes de l'article, és més crec que el debat entorn del TIL ha creat molta confusió. El que s'hauria de fer és posar recursos a l'ensenyament de l'assignatura d'anglès. No augmentar hores sinó qualitat (més professors ben formats des de primària fins a batxillerat), més ajudants lingüístics, potenciar els intercanvis, dibuixos i pel.lícules en versió original i potenciar els intercanvis i les estades a l'estranger. Així ho fan a Alemània,( excepte la TV que no fa doblatge) i tothom parla bé l'anglès, sense fer assignatures en anglès. Per què no agafam models que funcionen i deixam de fer el ridícul amb experiments i imposicions?
FONER, Això de ser català o mallorquí (o balear o europeu o espanyol) depèn de cadascú i s'ha de respectar, mai imposar (espanyol, per exemple). Però és un dilema fals. Per què no es pot ser mallorquí i català? La majoria d'escriptors i intel•lectuals mallorquins s'han definit com a mallorquins i catalans de cultura, o catalans de Mallorca (Turmeda, Llull, Costa i Llobera, Oliver...). La Balanguera diu que el jovent tix la SENYERA pel demà, i és la senyera catalana i d'en Jaume I. Si no, com t'expliques que 400 llinatges mallorquins són llocs de Catalunya (Ripoll, Manresa, Rosselló, Gaià, Forcades, Reus...). Però quan tractam de llengua, l'única opinió respectable per la gent amb un mínim de coneixement, és que el mallorquí forma part del català, però no del barceloní, que és un altre dialecte del català. I tu crec que confons el català amb el barceloní. I no et deixis manipular pels espanyols que odien els catalans, que aquests sí que mos imposen es castellà, mos imposen ser espanyols, mos comanden i mos roben els doblers i la dignitat. És a Madrid que cobren i viuen dels nostres imposts, i és el govern de Madrid qui reparteix els doblers i no el de Barcelona. Tota la costa és de Madrid (Llei de Costes), l'aeroport és de Madrid, i els que comanden aquí, tots són criats de Madrid. Si els imposts quedassin a Mallorca en lloc de mantenir els funcionaris de Madrid, seríem més rics que Suïssa o Holanda. No deixis que et prenguin més el pèl.
Foner, jo també et podria escriure una Gramàtica del solleric o del pollencí ara mateix, i ja tendríem dues lleng¨¨ues més. Qualsevol estudiant de batxillerat sap que lo important d'una gramàtica no és que sigui escrita o publicada, sinó que sigui coherent, ben feta, inclusiva de tots els dialectes i acceptada i respectada per la gent que escriu, escriptors, intel·lectuals, científics. I això és el que va passar amb la gramàtica actual. Per cert, que l'actual president de l'acadèmia, l'Institut d'Estudis Catalans, és un eivissenc, n'Isidor Marí. Au, deixa els xats i dedica't a estudiar, que et farà més profit.
Per què putes no se'n torna aquest immigrant madrileñufo cap a Madrid? Per què no se'n va a emprenyar per sa seva terra i hi imposa un TIL mig en anglès mig en foraster sense preparar mestres ni alumnes?