user Tomeu | Fa mes de 16 anys

A veure ... que no estic diguent que siguin iguals!!!! Estic diguent que algo tenen a veure un amb s'altre. Tenim dret a pasar si o si i en ambdos casos no se pot.

user Tofol | Fa mes de 16 anys

Parlant de barreres i botadors. Cal diferenciar els camins que tenen una servitud de pas dels camins i carreteres PÚBLICS. Aquests darrers, pel fet de ser públics, figuren al CADASTRE com a PARCELES SEPARADES de les propietats conlindants. Per tant no formen part de cap finca, el que suposa que els propietaris que tenen els camins i/o carreteres tancats han usurpat un BÉ PÚBLIC i a més gaudeixen de terrenys que no són seus sense pagar contribució (entre d'altres) En vista d'això els botadors i/o barreres peatonals serien factibles en els camins amb servitud de pas, però no així amb els públics. Si aquests propietaris volen vallar la seva finca, que la vallin, hi ha una normativa al respecte (pals de fusta, reixeta quadrada de 10 x 10,...) El que no poden fer en cap cas es posar cap tipus d'impediment a la lliure circulació pels vials públics, pel simple fet de que NO SÓN SEUS!!

user Sebel·lí | Fa mes de 16 anys

No, Tomeu, no hi estic d'acord amb tu. Són dues coses ben diferents, si un camí passa per dins una finca, perquè comunica finques de diferents propietaris o bé perquè hi ha un dret de pas, és una cosa, però si es tracta de la CARRETERA antiga de Lluc a Pollença és una altra de ben diferent. Cap propietari té dret a tancar-la per fer una desviació o bé instal·lar un botador. Endemés, tant de dret tenc jo a passar-hi en cotxe com ell.

user Tomeu | Fa mes de 16 anys

Sabel·li estaràs amb jo que si algo tenen que veure. No passa res per tancar un camí ... o una finca, mentre que es pugui passar, obrint la barrera o amb un votador com també s'ha fet sempre.

user Sebel·lí | Fa mes de 16 anys

Tomeu, no té res a veure el camí de Planícia amb la carretera vella de Pollença a Lluc. Una cosa és que un camí passi per dins una finca i una altra de ben diferent, que el camí públic immemorial hi passi. En aquest cas el que preval és el camí i no l'interès de l'amo de la finca. Per ventura a qualque ric de nou que ha comprat possessions, no li han explicat bé, o per ventura fa el colló amb el consentiment de l'autoritat.

user jordiet | Fa mes de 16 anys

les barreres s'han d'obrir no s'han de tombar ....

user Tomeu | Fa mes de 16 anys

Es cert lo que se comenta del botadors. Tampoc hi ha problema en ek cas de que hi hagi ramat d'ovelles de que hi hagi barreres mentre que se puguin obrir per poder passar. Això és lo que va passar en el cas de's Rafal de Planicia. El jutgat permet al propietari tancar la seva finca. Això no està en contraducció amb que la gent pugui passar, obrint aquestes barreres pel camí de titularitat pública.

user Tià | Fa mes de 16 anys

No. No és tracta d'un camí amb dudosa titularitat. Era la CARRETERA vella de Pollença a LLuc. Què és tan difícil d'entendre? I l'argument d'alguns... de curts d'enteniment. És clar, segons això a la ciutat no hauriem de deixar entrar-hi a la pagesia perquè no tenen res a fer a la ciutat, ja que no hi han ramats. O és normal que un pagès vulgui comprar a una botiga de la ciutat? Seria tan anormal com que un de ciutat vulgui passetjar pel camp. Salutacions

user Domingueros a ciutat. | Fa mes de 16 anys

El problema, francesc Riera és que hi ha més incívics que no pas cívics. A més també hi ha despistats que no tanquen les barreres. Els forestals no són més que nova despesa pública i poca efectivitat. Amb botadors a cada barrera ja està fet i és molt més barat.

user Francesc Riera | Fa mes de 16 anys

El problema de tot això és perquè s'hauria de crear un cos de guardes forestals i que trescassin per aquests camins, per així poder sancionar les actituts incíviques d'alguns, que fan que tots els que ens comportam amb dos dits de seny ho paguem.