cielo claro
  • Màx: 10°
  • Mín:

MÉS diu que aquest semestre s'han de prendre decisions per limitar els creuers i el PIAT

26-02-2020

El coordinador de MÉS per Mallorca Antoni Noguera, ha manifestat aquest dimecres que en aquest primer semestre s'han de prendre «decisions importants» de cara a potenciar el decreixement dels creuers, del Pla d'Intervenció d'Àmbits Turístics (PIAT) i, d'altra banda, l'aeroport de Palma.

En una roda de premsa que ha tengut lloc al costat del portaveu de la formació en el Parlament, Josep Ferrà, Noguera ha dit que després d'afrontar la prohibició del lloguer turístic en habitatges plurifamiliars quan ell era batle, toca «tancar el cercle».

Així, ha dit que després de la proposta de moratòria de llicències d'atracada de creuers a l'Autoritat Portuària de les Balears (APB), ara cal «exigir» a aquest organisme que comenci «a prendre decisions». «És cert que l'APB depèn del Ministeri, però al seu president el posa el Govern. Per aquest motiu, demanem una moratòria consensuada amb l'APB i el seu consell d'administració», ha dit.

En aquest sentit, ha explicat que volen anar «molt més enllà» de la moratòria i que en un període a curt termini «es plantegi un pla de decreixement dels creuers, un pla de decreixement del PIAT», que «actualment s'està debatent amb el Consell de Mallorca i que, a més, es plantegi un límit a l'aeroport».

Sobre això, ha reivindicat que «el model turístic ha d'anar vinculat al decreixement, tant en places hoteleres, de lloguer turístic i de creuers i ha d'anar vinculat a la qualitat». D'aquesta manera, ha remarcat que «en aquest primer semestre ha d'haver-hi decisions importants, com prendre una decisió sobre un model de decreixement dels creuers, del PIAT i establir un sostre turístic que aporti estabilitat, qualitat i decreixement en les places turístiques».

Sobre l'aeroport, Noguera ha informat que el senador Vicenç Vidal, ha formulat preguntes sobre el tramvia de Palma. Entre altres assumptes, els ecosobiranistes volen saber si és una inversió de l'Estat o d'Aena, si es finançarà íntegrament, quina és la seva planificació i si Aena canviés el pla director de l'aeroport per a situar l'estació del tramvia.

Pel seu costat, Josep Ferrà ha abundat en l'assumpte dels creuers i ha expressat que les Balears han de tenir «instruments al marge» de l'APB i d'Aena. Així, ha parlat de la declaració del Mediterrani com a Àrea de Control d'Emissions (ECA). Tal com ha explicat, això implicaria una reducció progressiva de les emissions contaminants, entre elles les del turisme del creuer i portaria a un canvi de combustibles menys contaminants.

A més, ha dit que s'hauria de declarar la mar balear com a «zona marina especialment sensible, una figura internacional» mitjançant la qual es podria delimitar cert trànsit marítim, les emissions i abocaments, la prohibició de fondejos, alguna cosa que donaria cobertura al decret de posidònia, així com la limitació de la velocitat de navegació, entre altres assumptes.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris