cielo claro
  • Màx: 23°
  • Mín: 22°
24°

Guillem Balboa: «Una illa que no controla els seus aeroports és com una casa sense porta»

01-04-2019

El candidat de Veus Progressistes al Congrés, Guillem Balboa, ha explicat que les decisions estratègiques sobre els aeroports, com les ampliacions de pistes i de terminals, l’augment de capacitat, l’assignació dels slots, els horaris de funcionament... «són preses per Enaire i AENA pensant únicament en els resultats econòmics».

En aquest sentit, la coalició d’esquerres ha exposat que els tres aeroports de les Balears generen més de 1.150 milions d’euros anuals que serveixen per a pal·liar els deutes dels altres aeroports, però no s’inverteixen per a compensar els problemes ecològics i de saturació que genera la massificació de la infraestructura aeroportuària.

Balboa ha afirmat que els ciutadans «necessitam que criteris com la sostenibilitat ambiental, les necessitats de connexions de la població resident, la capacitat de càrrega de les illes o les molèsties als veïnats siguin tengudes en compte, i això just es pot fer des del coneixement de la nostra realitat».

La candidata a les eleccions municipals de Palma, Neus Truyol, ha mostrat la seva preocupació pel fet que «els darrers anys no deixam de batre rècords de trànsit aeri». La també regidora d’Ecologia de la capital ha explicat que «hi ha dies que superam, només a l’aeroport de Palma, els 180.000 passatgers, la població de Calvià, Manacor, Inca, Llucmajor i Marratxí juntes». Des d’AENA i Enaire es va avisar que estava previst augmentar aquestes xifres passant d’un màxim de 66 vols/hora a 79 vols/hora, la qual cosa suposaria un vol cada 45 segons.

Balboa ha conclòs afirmant que els diputats de Veus Progressistes negociaran la cogestió aeroportuària «per a poder decidir, o al manco tenir paraula, damunt una infraestructura estratègica per a l’economia i la vida de la ciutadania de les Illes Balears; una illa que no controla el seu aeroport és com una casa sense porta a l’entrada». Així mateix, el candidat al Congrés s’ha compromès que els beneficis que generen els aeroports de les Balears es reinverteixin a la societat que sofreix a nivell climàtic i de pressió humana pels efectes negatius del trànsit aeri.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Catalunya Insular, fa 3 mesos

Una nació que no controla els seus aeroports és una nació ocupada per qui ho fa...

Valoración:3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris