L'Ajuntament de Girona, governat pel PDeCAT, ha aprovat en el ple d'aquest dilluns canviar el nom de la ?plaça Constitució? de la ciutat pel de ?plaça 1 d'Octubre del 2017?. Així, la moció presentada conjuntament pel PDeCAT, ERC i la CUP s'ha aprovat amb 18 vots a favor i 7 en contra en el plenari.
Al desembre, el ple de l'Ajuntament de Girona ja va aprovar proposar a la comissió municipal de nomenclàtor el canvi de nom, que després de valorar la proposta la va retornar al ple per aprovar-se finalment aquest dilluns.
S?aprova per 18 vots a favor i 7 en contra la moció d?urgència presentada per CiU en nom també d?@ercmesxgirona i @CUPGirona per aprovar el canvi de nom de la plaça de la Constitució per "plaça de l'1 d'octubre del 2017" #plegirona
? Ajuntament de Girona (@girona_cat) 12 de febrer de 2018
Al #PleGirona hem aprovat definitivament rebatejar la plaça Constitució com a "Plaça 1 d'octubre del 2017". Un reconeixement a la valentia i a la dignitat de les gironines i els gironins que van garantir la celebració de l'#1Oct! Enhorabona a tothom que ho ha fet possible! pic.twitter.com/8XuZuxJ3CF
? CUP Girona #Dempeus (@CUPGirona) 12 de febrer de 2018
Ja dic jo que, s'haurà de rectificar el "santoral" de la torturada ciutadania catalana. El "Martiri Català" deu tenir, el seu santoral. Igual que el jesús jueu va tenir els seus apòstols. Sols cal canviar els romans pels borbònics, els bisbes pels sacerdots i els soldats de roba. La crucifixió, virtual per ara, ja s'està fent. Sense faltar les amenaces a la família dels independentistes jueus (ara catalans). El "via crucis" de l'Honorable Puigdemont, amb la creu de la democràcia al coll, per salvar la democràcia real, ja és recognoscible i, la porta per salvar la democràcia per a tots els Pobles oprimits. Visca la Trinitat Catalana. Tres països i una nació.