cielo claro
  • Màx: 21°
  • Mín: 19°
22°

El GOB demana que se suspenguin les obres de la parada d'autobús del Port de Pollença

El Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB) ha demanat que se suspenguin les obres de la parada d'autobús del Port de Pollença ja que, encara que la veuen com una «iniciativa positiva i necessària», el projecte ha de complir amb el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU). Segons han informat, aquesta setmana han tengut constància que s'han començat les obres en els terrenys del PGOU de Pollença qualificats com a Equipament General del Port (EGP) destinat específicament a usos d'equipament sanitari assistencial, sociocultural, esportiu i espais lliures públics, segons la norma 119 del mateix PGOU.

En les seves al·legacions al projecte i en el posterior recurs van manifestar que la implantació d'una estació d'autobusos amb una afectació d'ús exclusiu de 2.290 metres quadrats a aquesta fi, «era totalment contrària als usos previstos en el planejament urbanístic», recorden ara. D'aquesta manera, asseguren que l'Ajuntament va desestimar les seves al·legacions i encara no ha contestat el recurs de revisió de la llicència. «Ens sorprèn que l'Ajuntament segueixi permetent aquesta obra i no hagi revisat la llicència atorgada pel batle aquest setembre», indiquen.

Així, afirmen que si el consistori considera que aquest lloc és el més adequat per a aquesta infraestructura, «el més lògic i, en compliment de la norma», hauria d'haver estat promoure una modificació puntual del PGOU per requalificar els terrenys a estació d'autobusos i vials. Per tot això, han sol·licitat que se'ls contesti el recurs de reposició presentat a l'octubre passat i que en qualsevol cas i mentre aquesta qüestió no estigui resolta, se suspenguin les obres per evitar una "clara vulneració" de l'ordenament urbanístic.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per guillem, fa mes de 2 anys

No entenc aquesta batalla. Si volem defensar el territòri i el medi ambient, hem de combatre l'abús del transit de cotxes, el consum de territòri i les emissions de CO2. Dedicar terrenys al transport públic, equival a estalviar territòri, facilitar la disminució del trànsit de cotxes i reduir la contaminació. En tot cas podría entendre que el GOB defensi el tren en comptes de potenciar el bus, pel mateix fet que requereix menys terreny, contamina manco i te molta més capacitat de transport de passatgers.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris