cielo claro
  • Màx: 21°
  • Mín: 15°
18°

El Pi reclama la gestió dels ports de Maó, Eivissa, la Savina i Alcúdia per a les Balears

El grup d’El Pi reclamarà aquest dimarts al Parlament la gestió dels ports de les Balears i de les instal·lacions nàutiques del Port de Palma. Mitjançant una Proposició no de Llei (PNL), que es debatrà en la sessió plenària, el grup parlamentari d’El Pi planteja:

- Instar el Govern de l’Estat a modificar la Llei de Ports perquè es deixi de considerar com a ports d’interès general de titularitat estatal els ports de Maó, Eivissa, la Savina i Alcúdia.

- Instar el Govern de l’Estat a transferir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears tots els ports esportius i instal·lacions recreatives existents als port d’interès general.

- Instar el Govern de les Illes Balears a defensar davant el Govern de l’Estat que la gestió dels ports de Maó, Eivissa, la Savina i Alcúdia, i de tots els ports esportius i instal·lacions nàutiques recreatives de les Illes Balears, estiguin o no a ports d’interès general, correspon al Govern de les Illes.

Com informa El Pi, l’any 2014 l’Autoritat Portuària va tenir a les illes uns beneficis de més de 16 milions d’euros. Uns beneficis que s’incrementaren fins els 22 milions al 2015. Aquests doblers, segons el portaveu parlamentari d’El Pi «es fan servir per finançar altres infraestructures deficitàries de l’Estat». 

A més, l’actual titularitat estatal d’aquestes instal·lacions portuàries provoca que es prenguin decisions estratègiques sense tenir en compte les conseqüències per a l’entorn que l’envolta. De vegades, de forma enfrontada als planejaments municipals o les ordenacions territorials insulars i autonòmica.

Segons el grup parlamentari d’El Pi és impossible considerar cap port esportiu o instal·lació nàutica recreativa com a port d’interès general segons els criteris establerts a la Llei de Ports de l’Estat. Aquests criteris són: realitzar activitats comercials marítimes internacionals, afectar a més d’una comunitat autònoma, que serveixin a indústries o establiments d’importància estratègica per a l’economia estatal, que tinguin un nivell molt rellevant d’activitat comercial o responguin a necessitats essencials de l’activitat econòmica general de l’Estat i per a garantir la seguretat del trànsit marítim.

Uns criteris que, a excepció del de Palma, tampoc es pot aplicar a la resta de ports de les Illes Balears que ara són considerats d’Interès general (Maó, Eivissa, la Savina i Alcúdia).

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per casa roca, fa mes de 4 anys

us deixau els aeroports.Us convé analitzar el paper dels aeroports dins el mon turistic, i de vivendes vacacionals.

Valoració:1menosmas
Per Pi-reuma, fa mes de 4 anys

I es d'Inca. I es de Lloseta. I també es de S'hort d'es Ca.

Valoració:-1menosmas
Per Pi-reuma, fa mes de 4 anys

I es d'Inca. I es de Lloseta. I també es de S'hort d'es Ca.

Valoració:-1menosmas
Per M, fa mes de 4 anys

Els ports i els aeroports els hem d'explotar aquí. No hi ha dret a que Espanya espenyi les nostres illes, per després donar totes les ganàncies als ponentíns de la península i a les ciutats africanes, que son un avenc pel dobers, però quel'únic que aporten, son greus problemes socials i de seguretat ciutadana.

Valoració:3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris