algo de nubes
  • Màx: 21°
  • Mín: 16°
21°

Afinar el màrqueting per frenar la desafecció

Els partits es bolquen en el merchandising electoral per mobilitzar els seus votants. Tot i així, cap formació no presenta una campanya 'trencadora'

125610

La coordinadora de campanya del PSIB, Rosa Maria Alberdi.

Ja ha arrencat la campanya electoral i la publicitat dels partits polítics s'ha apoderat de l'espai públic: tanques publicitàries, aferrada de cartells, repartiment de pamflets pel carrer...
Tot i així, no pareix que la campanya actual estigui generant gaire ambient electoral. I és precisament contra aquesta apatia que les formacions polítiques han adaptat el seu màrqueting.

Partit Socialista
La campanya del PSIB és coordinada per la veterana Rosa Maria Alberdi. "El nostre lema de campanya és Segueix amb el canvi, ja que volem transmetre la idea que cal consolidar el canvi endegat fa quatre anys".
Els socialistes faran 13 mítings amb els candidats al Parlament, entre els quals destaca el que duran a terme amb la presència del president Rodríguez Zapatero (del qual no n'han concretat la data). I és que finalment no han pensat que la marca ZP sigui un llast i l'han convidat a prendre part en la campanya. De fet, el PSIB no amaga les sigles PSOE, fins i tot les du més grans i visibles que la marca illenca. A més, enviaran 734.000 paperetes a les cases.
L'acte central de campanya serà a Palma amb la ministra de Medi Ambient, Rosa Aguilar. I passaran la nit electoral a la seu del carrer Miracle.

Partit Popular
Els populars s'han centrat a transmetre una única idea: canvi. De fet, l'eina publicitària fonamental ha estat Canviadors (que pretenia fer "petites accions" a favor de les persones). Tot i que no ha tingut resultats pràctics (l'única acció constructiva fou un acte a favor de la donació d'òrgans), ha estat i serà un element gràfic en el merchandising electoral.

PSM-IV-ExM
La coalició econacionalista ha optat pel lema Pensa diferent. Segons Biel Barceló, "és un eslògan positiu, davant la crispació i l'enfrontament que caracteritza els dos partits centralistes". També han innovat molt en el camp de l'estètica. No només han refet el logotip (en el qual entren les 3 sigles), sinó que en la campanya utilitzen ornamentació similar al logo, com ara els tres grans cercles verds amb els quals es fan les fotos de promoció.
Com és tradicional en el PSM, el 'regal' de campanya són les alfabegueres, planta aromàtica molt present a Mallorca. En repartiran unes 55.000. A més, la música de propaganda, composta per Toni Pastor, és una rumba mediterrània molt alegre i enganxosa. L'acte central de la coalició serà demà dilluns.

Esquerra Unida
El dia gros per al parit d'esquerres serà l'11 de maig, ja que Cayo Lara farà un míting a l'edifici de l'ONCE. L'acte final de campanya es durà a terme al parc Rosa Bueno i passaran la nit electoral a l'anomenat Hotel d'entitats de Palma (devora el mercat municipal del Camp Redó).

Esquerra
El cap de campanya dels republicans, Joan Gaià, explica que el seu lema, Gent de paraula, vol recordar als votants que ells sortiren del Govern balear "quan tocava". Endemés, ha apostat per una campanya amb referències a l'"èpica" i empra una imatge de la bandera groga amb la paraula Esquerra sobreimpressionada en vermell, onejant al vent, per transmetre la idea de gent humil en una gran batalla. "Volíem fer un cartell net i transparent; que tingués lluminositat", precisa.
Els republicans faran l'acte de fi de campanya a la plaça de devora Es Baluard, mentre que la nit electoral ("i posterior celebració!", afegeix Gaià) la passaran a la seu de Palma (porta de Sant Antoni).

Convergència
Els nacionalistes han triat el lema Mallorca, primer. Amb seny i esforç. Es tracta d'una frase regionalista i de defensa de "lo nostro", que fa referència a valors com el seny (en una legislatura un poc caòtica i amb sis partits en el Govern). Passaran la nit electoral a la seu de la plaça Major de Palma.

La Lliga
El nou partit capitanejat per Jaume Font ha optat pel lema Suma't a la Lliga. Segons Cristina Barrios, coordinadora de la campanya, "el lema surt del pensament que som un espai nou i obert a idees diferents".
La Lliga enviarà 580.000 paperetes a les llars de l'Illa i els seus actes de fi de campanya seran a Campos (plaça Can Pere Ignasi), sa Pobla i Manacor (plaça de la Bassa).

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per oblids, fa mes de 10 anys

Vos haveu oblidat de mencionar UPyD, que també es presenten. Vaja notícia, si vos deixau partits. I quins més es presenten i mai feis notícies?

Valoració:0menosmas
Per mkexpert, fa mes de 10 anys

Si el producte no és bo el marketing es contraproduent! I això és el que està passant amb la política. I com més bombo pitjor és el producte.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris