nubes rotas
  • Màx: 20°
  • Mín: 18°
17°

Antich demana disculpes i crida el PP a la “responsabilitat”

El president centra el discurs de la Diada en la crisi. Deixa clar que vol “mantenir el timó” i diu que recorrerà “tots els camins d'entesa”. Demana a l'oposició que sigui seriosa i deixi les “disputes estèrils”

116250

AppleMark

Ferran Aguiló

La crisi institucional, arran dels casos de presumpta corrupció, centrà el discurs del president, Francesc Antich, durant l'acte oficial de la Diada de Balears. El cap de l'Executiu demanà amb "absoluta franquesa" i "màxima claredat" disculpes per tot el que està passant i assegurà que intentarà posar-hi remei. Per fer-ho, exigí que no es perdi temps en "disputes estèrils" i cridà a la "responsabilitat i a la seriositat de tothom", també del PP, per sortir-ne. No parlà ni de mocions de censura ni d'avançar eleccions i deixà clar que vol "mantenir el timó".

L'encara presidenta del Parlament, Maria Antònia Munar, no acudí a l'acte, però ella i els fets que n'han propiciat la dimissió foren presents en el discurs del president. "Lament els fets que donen lloc, ara, als successius casos judicials sobre mala gestió dels doblers públics", apuntà Antich, qui reconegué que tot això provoca el "descrèdit" de les institucions i la "desconfiança" dels ciutadans. "Per això, he de demanar disculpes a la ciutadania i he d'intentar posar-hi remei".

A més,recordà que el Govern col·labora amb la Justícia, preveu nous mecanismes per fer dificultar la corrupció i s'ha ofert a la resta de grups -està en minoria d'ençà que va fer fora UM- per "recuperar" la tranquil·litat. "Mentrestant, el Govern governa", sobretot, per afrontar la crisi econòmica.

"Ha estat difícil conduir la barca en moments de temporal. Però també vull dir que volem mantenir el timó ferm i segur, i continuar navegant per arribar a bon port", assegurà el cap de l'Executiu, qui recordà que el comportament de Balears davant la crisi és millor que el d'altres comunitats i "som un dels primers en procés de superar-la". Considerà el 2010 un any "crucial" i apel·là a la "responsabilitat de tothom" i a la capacitat d'entesa per sortir-ne. "La Comunitat necessita que tothom hi posi seny i responsabilitat. Jo vull assumir totes les meves responsabilitats", totes "les que facin falta per superar els sotracs".

"Ara no és hora de pressimismes", ara "és hora d'arromangar-se", de ser "valents", de "remar amb força tots junts en la mateixa direcció". Ara "és l'hora de les Illes Balears", recalcà, en una crida a l'oposició perquè arribi a acords amb el Govern en minoria. "La tempesta és gran, però la barca és molt marinera. Si tots sabem ocupar el nostre lloc amb responsabilitat, arribarem a bon port", afirmà el president, qui anuncià la disposició a "recórrer tots els camins d'entesa", a "unir tots els esforços", posant els ciutadans per davant, perquè la Comunitat "no es pot permetre més temps de disputes estèrils". Acabà amb una crida a la "responsabilitat" de tothom.

Els guardonats

Abans que ell, en nom dels premiats amb els Ramon Llull, el president de la Federació Hotelera, Antoni Horrach, féu una crida a deixar d'autoflagel·lar-se i a aprofitar la crisi per reaccionar amb força i "afrontar el futur amb garanties". Horrach reconegué la mala imatge dels hotelers, però demanà que se'n vegi la part positiva: la creació de riquesa. En nom dels guardonats amb les Medalles d'Or intervingué el missioner dels Sagrats Cors Josep Amengual, qui destacà el paper dels distingits a l'hora de vertebrar la societat balear.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 6
Siguiente
Per Siurell, fa mes de 10 anys
Pere aquest tren només conecta 4 pobles amb una inversió de 200 milions, deixa el 94 % de la comarca sense servei de transport públic o amb el desastre d'AUMASA. Amb els mateixos doblers es pot fer un transport gratuit durant 25 anys per tota la comarca.
No s'han donat a conèixer les frecuencies, el temps de recorrgut són impresentables i gens competitius amb el cotxe, els costos d'explotació són brutals i les previsions de pasatgers ridícules.
El propi plà de mobilitat ja desaconsellava el projecte i donava 4 altres línees com prioritaries que no s'han fet.
No hi ha cap estudi comparatiu de les diferents possibilitats de transport públic.
I tothom sap els interessos urbanístics que hi ha darrera aquest macroprojecte.
Que no mos enganin més amb projectes faraònics sense sentit que van destrunt el territori i no solucionen els problemes de mobilitat de sa gent.
Valoració:1menosmas
Per Pere Ginard, fa mes de 10 anys
Jo només vull que ens deixeu utilitzar aquest tren, tenim ganes de que entri en funcionament prest per poder anar a Manacor o Palma o a on sigui. No tenc cap interès polític en que es construeixi però el vull, jo i moltes persones que conec de moltes filiacions polítiques. Els que no el voleu protestau si voleu però no podeu impedir que la gent el fagi servir. Respectau a tots aquells que l'esperam des de fa temps.
Valoració:-5menosmas
Per jm, fa mes de 10 anys
Associació Alternativa al Tren - Xarxa de Mobilitat de Llevant. Si vols fer-te socis o vols més informació escriu a: alternativaaltren@gmail.com, (0034)630173791. Els objectius d'aquesta associació són:
1.Exigir al Govern de les Illes Balears un transport públic global al Llevant de Mallorca que uneixi tots els nuclis de poblcació entre ells i amb Palma i l'aeroport de forma ràpida i segura i amb el mínim de transbordaments.
2.Evitar que es malbarati els doblers públics construint un tren que només passi per cinc nuclis de població, sense un platejament d'un pla de mobilitat global.
3.Proposar que l'estació de Manacor sigui intermodal d'autobusos de la comarca de Llevant que enllacin amb el tren que connecta amb Palma i que facin doble via de tren entre Manacor i Palma per guanyar velocitat en el trajecte i ampliar freqüències.
4.Aconseguir un transport públic ràpid, flexible, eficient i socialment just, que arribi a tots els nuclis de població de Llevant, que és un territori poc dens i dispers.
5.Proposar sistemes per a optimitzar al màxim l'ús d'infraestructures existents, sense haver de construir noves vies de comunicació.
6.Promoure la incorporació de l'ús de les TIC per a optimitzar els recursos, analitzar la demanda en temps real i maximitzar la cobertura.
7.Evitar que la construcció de noves infraestructures de comunicacions desbordin el creixement i l'especulació de les zones on es construeixin i provoquin el despoblament de zones on no s'hi inverteixi.
8.Evitar que la construcció de noves infraestructures de comunicacions destrueixi el caràcter els pobles d'interior.
9.Apostar per serveis que facilitin el transport públic més que per infraestructures desenvolupades sense un pla de mobilitat ni un pla d'explotació.
Perquè dient No al tren estam dient Si a un bon transport públic per llevant.
Valoració:12menosmas
Per jm, fa mes de 10 anys
Quan vulguis alternativa al tren t'explica el que volen fer, t'expliquen els criteris que tene per poder fer-lo, t'espliquen els estudis que han fet per fer aquest tren i t'expliquen amb els estudis, documents estudits, llegits i contrasts. Només has de demanar una reunió per tenir tota s'informació sobre la taula i parlar-ne. Blog, facebook, i reunions semanals, només cal que enviis mail, Després demana a algú dls que defensen aquest tren que t'ha diguin què s'han llegit...
Valoració:7menosmas
Per Híbrid, fa mes de 10 anys
Però qui putes són aquests que s'oposen al tren? No n'he vist cap mai, mira que vaig per amunt i per avall per sa comarca i encara és s'hora que algú el critiqui o no el vulgui, i n'he parlat des tema amb bastantes persones. Per favor, aquests que no el volen, podrieu algun dia fer un acte o alguna cosa coneixer-vos?
Valoració:2menosmas
Per jm, fa mes de 10 anys
tu treballes a Melchor Mascaró i sus amigos...
Valoració:2menosmas
Per Jo vull aquest tren jaaaaaa, fa mes de 10 anys
Ningú se creu aquest tren? Som mils els que hi creim, més que els que no hi creis. Hi ha una gentada que demana quan estarà llest, ciutadans normals, ecologistes, empresaris, hotelers, estudiants, treballadors, etc....Vosaltres si que viviu a una cova ben tancada, passejau un poc per la comarca i deixau de dir dois.
Valoració:-3menosmas
Per JM, fa mes de 10 anys
"Visca Mallorca i visca el transport públic"
SI Visaca Mallorca!
SI el transport públic!
Per això NO al tren de Llevant!
No a Aumasa!
No més destrucció de la comarca!
No a gastar 200 milions en un transport que només cobreix 4 pobles!
Si a un transport públic que cobreixi tota la comarca sense construir ni un cm més!
Basta de construir! Basta de destruir!
Millor gestió i menys inauguració!
Amb aquests doblers 25 anys de transport públic gratuit per tota la comarca sense construir res!!!!!
RESPONSABILITAT!
Valoració:11menosmas
Per No al tren de llevant! Si a un bon transport públ, fa mes de 10 anys
però si ningú sa creu aquest tren, de veres que hi ha gent per aquí que viu a la seva cova política i ha perdut el pols de sa gent del carrer, sa gent està cansada d'aquests projectes faraònics sense sentit per soplir s'ego dels de sempre i les butxaques dels de sempre...
Valoració:5menosmas
Per Xoriguer, fa mes de 10 anys
Em fa molta més por que no tingueu por del PSOE, perquè ells també ens volen a tots provincians. O no recordeu que ells són els que paguen als assassins del GAL amb els nostres impostos. Si als del PSOE sembla que els surt tot gratis és només perquè ningú els demana explicacions

A mi em fot dels nervis cada cop que els veig fent els titella. A vegades quan veig el Antich o la Calvo o l'Armengol, em fan certa pena, perquè em semblen fora de lloc, però després me n'adono que no. Saben perfectament on són, i per molt que, de tant en tant, surtin fent veure que el PSIB existeix, no existeix, només existeix el PSOE.

I m'encén molt que constantment ens enganyin, fent-nos creure que el PSIB existeix. Tant de bo tots els que formen el partits Nacionalistes acabin veient algun dia que molt més preocupant que el PP és el PSOE. Perquè són igual de malvats, però el PSOE sempre aconsegueix que la resta els hi riguin les gràcies i que fins i tot, els partits d'esquerra els recolzi...


Valoració:-1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 6
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris