muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín:
15°

Les joies de la nàutica ja són a la badia

Més de cinquanta embarcacions de 15 països participen enguany en el Trofeu Comte de Barcelona


Un any més la bellesa i la nostàlgia es reuneixen a la badia de Palma a càrrec dels darrers velers d'època que, després de detallades cures, han arribat en estat d'exposició fins als nostres dies.

La XXI edició del Trofeu Almirall Comte de Barcelona, que s'organitza en ple passeig marítim de Palma, a l'àrea de la Marina Port de Mallorca amb evillage muntat davant de l'Auditòrium, oferirà aquesta setmana la possibilitat d'admirar prop de 60 joies de la nàutica pertanyents a una dotzena de països.

Després del còctel de benvinguda oferit demà per l'Ajuntament de Palma en el castell de Bellver, les diferents tripulacions participaran en quatre regates els dies successius, que culminaran amb el sopar d'armadors dissabte i la gran parada diumenge al migdia en presència de les autoritats i la solemne entrega de premis a la nit.

El trofeu, segons va indicar el seu director, Josep R. Bono, vol enguany balearitzar l'ambient a partir de set jornades gastronòmiques amb sabor autòcton al moll de les Golondrines.

Categories
L'organització de la regata preveu tres tipus de vaixells que, segons la seva antiguitat, es divideixen entre vaixells d'època (trets a la mar fins el 31 de desembre de 1949) o clàssics (trets a la mar entre l'1 de gener de 1950 i el 31 de desembre de 1974), subdividits segons les seves veles, cangrees, marconi, ketch, yawl o goleta, sloop o cuter; o esperit de tradició, amb el comú denominador de posseir tots la màgia que els confereix el seu caràcter històric.

En ambdues categories s'admet, això no obstant, la presència de rèpliques amb la condició que en la seva construcció s'hagin seguit amb fidelitat els plànols originals i s'hagin emprat les mateixes tècniques i materials que en l'època original.

Així mateix, les embarcacions mallorquines de vela llatina formaran una classe única amb el seu propi recorregut.

Grans rodes de timó, brillants bitàcoles, cobertes de tec, panells de caoba, pals de freixe, veles de cotó, cordam de fibres vegetals, tot això en íntima unió a veteranes tripulacions amb moltes hores de navegació i provada experiència i instint mariner en un entorn on no existeixen els moderns automatismes i materials sintètics.

Un món fora del temps que en molts de països posseeix protecció institucional i particular perquè constitueix l'essència del patrimoni marítim.

La recuperació del veler Hispania, un quinze metres que va pertànyer al rei Alfons XIII i que prendrà part de la regata l'any proper, va ser el punt de partida d'aquest trofeu a partir de la fundació que du el seu nom i que té per objectiu, segons el seu president, Emilio Espinosa, impulsar la preservació de les embarcacions supervivents. Una tasca ben lloable.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris