nubes dispersas
  • Màx: 14°
  • Mín:

Vuitena «pole» de Michael Doohan

Àlex Crivillé tingué una decebedora actuació i sortirà des de la setena posició

El pilot australià Michael Doohan (Honda) tornà a la segona i darrera jornada d'entrenaments oficials del Gran Premi d'Argentina de 500 cc les coses a la normalitat i sumà la seva vuitena pole position de la temporada en la categoria reina del campionat del món de motociclisme.

Despús-ahir, el circuit Óscar A. Gálvez de Buenos Aires no li resultà propici al cinc vegades campió mundial de 500 cc, qui va veure com a la darrera volta el seu company d'escuderia, el japonès Tadayuki Okada, li prenia la pole provisional, però ahir, quasi des del principi, l'australià sortí disposat a recuperar aquesta privilegiada classificació, que el col·loca, a més, en una situació immillorable per tancar la temporada del seu cinquè títol amb una nova victòria, la vuitena en total i quarta consecutiva.

Per evitar sorpreses de darrera hora, com despús-ahir, Michael Doohan va ser més previsor que en altres ocasions i emprà els darrers minuts d'entrenaments per fer totes le seves voltes ràpides i per això en cada una de les tres darreres baixà el seu registre unes dècimes i es col·locà en una posició que sembla inassolible a una mica més de mig segon del seu més immediat perseguidor.

El japonès Okada mantingué la segona posició, lluny de Doohan, mentre que per darrere d'ells la situació varià sensiblement i en comptes del català Àlex Crivillé (Honda), despús-ahir tercer, es varen situar en les següents posicions uns altres dos catalans, Carlos Checa (Honda) i Manuel Sete Gibernau (Honda), primera bicilíndrica de la marca de l'Ala Daurada, que en aquest enrevessat, difícil i complicat circuit de Buenos Aires sembla estar molt més a prop de les potents tetracilíndriques de la categoria. Checa, que s'està recuperant de la greu lesió que va sofrir fa uns mesos a Anglaterra, aconseguí una molt meritòria tercera posició per a l'escuderia Honda en la qual avui si no hi ha cap daltabaix conclourà el seu periple esportiu, mentre que Gibernau obtingué una de les seves millors actuacions d'entrenaments en el transcurs de l'actual temporada i per primera vegada en la seva carrera esportiva sortirà des de la primera línia d'una formació de sortida de 500 cc.

El català, Àlex Crivillé (Honda), que es juga el subcampionat avui contra l'italià Max Biaggi (Honda) no tingué el sant de cara ni va comptar amb massa fortuna, ja que patí alguns problemes d'adherència a la seva Honda, que va equipada ja amb el que serà el motor de la temporada que ve, la del 1999, molt semblant al que aquesta temporada ha usat quasi tot el temps l'australià Doohan. Crivillé acabà setè, però pitjor li anaren les coses al seu rival transalpí, que conclogué en una frustrant catorzena posició als entrenaments i que demà haurà d'esforçar-se al màxim si vol acabar en una posició que superi la del català.

Amb Carles Checa, Sete Gibernau i Àlex Crivillé, tots ells pilots d'Honda, entre els millors de la cilindrada, el quart i darrer espanyol de la cilindrada, l'alacantí Joan Baptista Borja "que si tot va bé serà la pròxima temporada a l'equip de Sito Pons", acabà denovè després de rompre el motor de la seva Honda despús-ahir i ahir tornà a patir constants problemes tècnics amb la poc efectiva bicilíndrica de l'equip australià en el qual es troba aquesta temporada.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris