cielo claro
  • Màx: 23°
  • Mín: 22°
25°

Michael Doohan guanya a Itàlia i augmenta l'emoció del campionat

Àlex Crivillé acaba en segona posició seguit de Max Biaggi

Michael Doohan va posar un poc més d'emoció, si és possible, en el campionat del món de motociclisme de 500 centímetres cúbics, en adjudicar-se la victòria del Gran Premi d'Imola, a Itàlia. Els seus màxims rivals en la lluita pel títol de campió del món, el català Àlex Crivillé i l'italià Max Biaggi, acabaren per darrera ell per aquest mateix ordre.

D'aquesta manera Biaggi continua al capdavant de la classificació general, amb quatre punts de diferència sobre Doohan, i set sobre Àlex Crivillé, la qual cosa demostra la igualtat regnant en el mig litre.

Doohan tornà a demostrar a Imola per què porta des de fa tants anys el número 1 escrit al darrera de la seva moto. L'«australià volador» va fer una cursa superba i sobretot constant, ja que fou capaç de rodar a un ritme d'1:49 alt o 1:50 baix, durant tota la prova. No és d'estranyar, per tant, que ningú fos capaç de seguir-lo. Crivillé ho intentà però una discreta sortida li va impedir. «He tingut una sortida regular. Mick anava molt ràpid, per la qual cosa m'ha resultat impossible seguir-lo», explicava Àlex en acabar la cursa.

L'altre implicat en la lluita per la corona mundial, el romà Biaggi, no aguantà la pressió d'anar liderant la classificació, i davant els tifossi va fer una recta a la corba d'entrada a meta quan intentava seguir Crivillé.

Carles Checa, per la seva banda, acabà a la desena posició, i amb símptomes de cansament, després d'una mala sortida que l'obligà a haver de remuntar posicions de manera desesperada.

Pel que fa als 250 cc, hi va haver ple per part dels pilots italians davant la seva afició. Valentino Rossi aconseguí la seva segona victòria de la present temporada, per davant de Loris Capirossi i Stefano Perugini.

Finalment, i quant als 125 centímetres cúbics, el pilot japonès Tomoni Manako es va refer de la seva retirada a la darrera cursa disputada a Brno, amb la seva segona victòria de l'any, després de creuar la línia de meta amb tan sols 87 mil·lèsimes sobre el jove pilot italià Marco Melandri. El millor pilot espanyol va ser Emilio Alzamora, que acabà a la tretzena posició, mentre que Enrique Maturana no entrà en els punts ja que acabà setzè. Gelete Nieto no va poder acabar la cursa.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris